gEnEsis_AiX Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Sitter på Prisguiden på HW.no og leter etter en psu som er så stille som mulig. Har lest at Mist og Seasonic holder mål, men hvordan blir de vifteløse i forhold? Thermaltake PurePower, SilverstoneYesico FL-550T. Kanskje det er flere... De som kanskje er mest aktuelle er Silverstonen og Thermaltaken. Koster ok pris, men klarer jeg meg med 300/350W? Skal drive en AMD Athlon 64 3000->3500, 1gb minne, 2-3 SVÆRT støysvake vifter (for å få luft sirkulasjon), enten 2 SATA disker eller 2 2,5" IDE disker, 1 stk lcd display et AGP skjermkort (blir et pci-express etterhvert men ikke top of the Notch) Kanskje vil mine 2-3 støysvake vifter, samt en stille CPU vifte bråke like mye som en kraftigere og bedre PSU enn mine vifteløse valg? Håper på noen smarte svar... Endret 19. februar 2006 av gEnEsis_AiX Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Et kabinett _budre_ ha minst 2 vifter. en i front og en i bakkant. Dette er for å sikre luftsirkulasjonen. Når det gjelder støysvake strømforsyninger, så er det litt vanskelig å si hva som er best for deg. Dette er pga støy er veldig forskjeliig fra person til person. Men en som støyer mindre enn 20dB er en ganske stille PSU. Det du og kan gjøre, er å kjøpe en som ikke er så støysvak(hvis dette vil prismessig lønne seg) og kjøpe en støysvak vifte å bytte ut. (I og med at det er som oftest vifta som lager lyd. Jeg vil og si at det å kjøpe en så "svak" PSU som 300W er litt kostsiktig. Jeg ville nokk sett på en 400W, minst! - Alt etter hvor mye data intresserer deg selvfølgelig. (Om du ser muligheten for oppgradering er stor) Disse støysvake viftene, har du kjøpt disse? Størrelse på dem? Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 har ikke kjøpt, men fant noen på en engelsk side som var 80x80 og 120x120, begge på 9dB... men kanskje det holder med 13-15dB også... vi får se... Viftene kommer til å ståi hver side, og det kommer til å være mesh på hele "lokket" (bredde på 43 cm og dybde på 40 cm) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Denne viften fra Papst er veldig stillegående. 8cm og 12db. Litt dyr kanskje? Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 De var da ikke så dyre, tenkte på viftene til SilentX Pro jeg, og de er dyrere... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kjøpte 2 stk. 120mm silenx vifter i høst,og ble meget skuffet.Ikke akkurat lydløst nei.Har Papst 18db vifter som er stille i forhold. Har 2 Adda 120mm som er nærmest lydløse.Er kjempefornøyd med dem.Databutikken har dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå