Svendsen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Siden som jeg sliter med kan sees HER. Det som skjer er at selve siden, diven som holder alt på plass ikke strekker seg 100% i Opera og FF når man får scroll. Ellers funker det fint. CSS Og her er det vel i hovedsak disse som er aktuelle: div#holder: div#holder { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #333333; background-image: url(gfx/side-bg.gif); width: 750px; min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; margin-right: auto; margin-left: auto; margin-top: 0px; margin-bottom: 0px; } og div#tekstholder som holder sammen alt av innlegg og tekst og det er når denne strekker seg lenger enn skjermbildet at det fucker seg. div#tekstholder { background-image: url(gfx/tekst-bg.gif); float: left; height: auto; width: 584px; margin-top: 6px; margin-left: 5px; } Håper dere forsto problemet mitt og en eller anne klarer å hjelpe. Klarer ikke å se hva som er feil. Ja jeg veit at koden er usansynelig rotete. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
uranus Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Du kan prøve faux metoden. Lag en div i bakgrunnen som liksom har det du skal strekke ned som et bilde. Og ikke skriv height atributen, da strekker den seg 100% automatisk. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Du kan prøve faux metoden. Lag en div i bakgrunnen som liksom har det du skal strekke ned som et bilde. Og ikke skriv height atributen, da strekker den seg 100% automatisk. 5630383[/snapback] Det er vel det jeg har gjort her, den øverste diven jeg la ut (div#holder) har selve bg som skal være med fra toppen og ned. Og designet skal ALLTID strekke seg til bunn av skjermbildet, altså div#holder. Eller misforsto jeg hva du mente? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Ok har testa litt med ei egen fil uteom selve designet mitt Siden CSS Her ser dere at den hvite bg med border ikke går helt til bunnen, ligger som bg bilde i stilsettet. Det ble først et problem når jeg la til de rosa og grønne divene. Hvordan kan jeg få bg i selve mainwrap div til å følge? Dette har virkelig blitt et stort problem for meg nå, og håper noen klarer å hjelpe meg å løse det. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har testet selv også, og jeg kan se problemet. Så fort vi setter float på elementer, skjer det noe galt. Så derfor, sett overflow: hidden; på din wrapper.!! Hipp hurra..!! Det funka hos meg ihvertfall... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Har testet selv også, og jeg kan se problemet.Så fort vi setter float på elementer, skjer det noe galt. Så derfor, sett overflow: hidden; på din wrapper.!! Hipp hurra..!! Det funka hos meg ihvertfall... 5645499[/snapback] Nå tidelig på morgenen er jeg nesten villig til å bruke et eord på deg hehe TUSEN TAKK Detta har gitt meg gråe hår alt hehe Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hehe, du er ikke alene... denne ga meg litt av en utfordring. Merkerlig nok var svaret ikke langt unna.! Håper det funka hos deg også, så nå enderlig kan du legge ut bloggen. :-) Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Nå er ikke bloggen langt unna for detta funka Måtte teste det før jeg dro på jobb Tenk at ei lita linje kan bety SÅ mye. Nesten så du skulle hatt egen byline Passer bra at mitt nye kamera kom idag og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå