Gå til innhold

Den store "Webdesign" tråden.

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har dette forumet fått en "Den store Photoshop tråden", og derfor må forumet også få en "Den store webdesign tråden".

Her poster du webdesign som du har laget i Photoshop.

Jeg vil helst at dere laster opp bildene med Imageshack så de ikke blir så store.

Dette er den første sida jeg lagde:

clanside0gj.th.jpg

Dette var den andre:

index7lp.th.jpg

Dette var den siste som jeg har lagd:

indexbreeeeed6jn.th.gif

Og til slutt, den som jeg holder på å utvilke nå. Den er ikke helt ferdig enda:

index26or.th.jpg

Stå på ;):)

Her skal det ikke være noe annet enn design for websider som du har laget i Photoshop.

Edit: Alle innlegg skal inneholde et webdesign, eller en kommentar til andres design.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før laget jeg websider akkurat slik du gjør her i første post, Photoshop all the way. Lage sider som består av ett eller mange sliced bilder. Dette synes jeg nå er ganske så "nybegynneraktig", no offence.

Jeg driver nå å lærer meg CSS, snakker snart flytende HTML, og er i stand til å lage en hel webside i Notebook. Mitt nåværendeprosjekt er min blogg. Det blir Wordpress-bloggen, plassert i et eget design, og modifisert i CSS, og litt i PHP.

Lenke til kommentar

Å bruke good-tutorials til å lære deg basic web er helt på jordet. Starter du webdesigning med good-tutorials ender du opp med å lage clan/fjortis-sider som består av ett enkelt bilde som er slicet. Dette er da den værste typen webdesigning i mitt øyet.

Nei, gå hit--> www.w3schools.com dette er tutorials laget av W3C (World Wide Web Consirtium), eller på norsk, de folka som kan mest om internett enn noen annen. Bynn med HTML, gå videre til CSS, og senere Javascript eller PHP eller det du selv vil selvsagt.

Og jeg ville heller skaffet meg Macromedia Dreamweaver, istede for Adobe Photoshop hvis det er web det er snakk om her. Tutorialene som er med i Dreamweaver lærer du sykt mye av.

EDIT: Må bare legge til enda en ting. Jeg hater rett og slett folk som driver å skriver copyright på sider som er laget etter en tutorial en helt annen person har laget. Det er rett og slett fælt gjort, du stjeler jo arbeidet til noen andre, og copyrighter det selv.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Men så må man jo ha et design sammen med koden :)

Ingen som lager hjemmesiden sin i Photoshop etter tutorials stjeler andres arbeid. Hvorfor tror du de har lagt det ut for at andre skal få det?? OG det med å sette på copyright på sida si, er jo bare et merke på at både designet OG koden er copyrighta.

Lenke til kommentar
Nei, gå hit--> www.w3schools.com dette er tutorials laget av W3C (World Wide Web Consirtium), eller på norsk, de folka som kan mest om internett enn noen annen. Bynn med HTML, gå videre til CSS, og senere Javascript eller PHP eller det du selv vil selvsagt.

5650419[/snapback]

For min del kan folk lage websider på hvilken måte de vil, det viktigste er at man er fornøyd selv.

Men siden du linker til der er bra, HTML er faktisk ikke så vanskelig bare man setter seg litt inn i det.

Personlig bruker jeg også php og asp, mysql og sql. Synes det er fint når siden er enkel å oppdatere med nyheter, polls, gjestebøker osv. Langt mindre komplisert enn hva en skulle tro også.

Min Hjemmeside - har brukt vanlig HTML, CSS og PHP - innholdet er i en mySQL database. Enkelt å legge til, enkel å vedlikeholde. Ønsker jeg nytt design er det også enkelt, bare endrer et CSS dokument. (Og ikke utenkelig at jeg lager nytt design om ikke altfor lenge, begynner å bli lei, pluss at den ikke fungere like bra i alle browsere...)

Endret av risbinroch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...