wilbur626 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Et VGA signal er også et komponent video signal, da signalet består av separate "ledere" for Rød, Grønn, Blå samt div. sync signaler. Det som på "folkemunne" kalles komponent video idag, heter egentlig YUV, YCbCr, YPbPr eller YIQ. Det vanligste er YPbPr. Sitat fra www.wikipedia.org : video signals (also called components) must provide red, green and blue signals to create a television image. The simplest type, RGB, consists of the three discrete red, green and blue signals sent down three coaxial cables. There are a number of variant schemes which vary according to how synchronization is handled. If a synchronisation signal sent on the green channel, it is called sync-on-green. Some schemes use a separate sync channel, for instance the European SCART connection scheme in which the video signal occupies four (R,G,B + sync) of the 21 pins in the interface. SVGA, another RGB scheme, is used worldwide for computer monitors. An alternative type of componentization does not use R,G,B components but rather a colorless component, termed luminance combined with one or more color-carrying components, termed chrominance, that give only color information. Mulitiple chrominance channels allow for more precision and speed in mapping the RGB colour space. This componentization scheme is a linear transformation of the sRGB color space. This type of signal is usually what is intended when people talk of component video today. Variants of this format include YUV, YCbCr, YPbPr and YIQ commonly used in video systems. Håper dette ikke forvirrer mer enn det informerer Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Hehe, men kan vel si at det forvirrer en del, men skjønner litt av det da! Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vga kan vel umulig være bedre enn komponent?! Vga støtter bare "virkelige" oppløsninger opp mot 1280x768 ? Mens komponent støtter helt opp mot 1980x1080 ? Rett meg if i'm wrong Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 He he ok, jeg kjører VGA kabel (komponent er opptat av DVD-spilleren) mellom X-Box 360 og TV`en. Synes at bilde ser veldig bra ut jeg, og jeg er veldig kresen på bildekvaliteten. Kan fyre oppløsningen helt opp til 1280x1024 via den kabelen, og mere støtter ikke X-Box 360 uansett av oppløsningene. Så mitt svar er enten så bruker du VGA eller Komponent fra X-Box 360 til TV`en. PS3 på sin side skal brukes med HDMI eller DVI. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Men er det denne som brukes? Den er da veldig billig, i forhold til VGA-kabelen altsÅ! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Det du linket til er en "billig-kabel". Kjøp en av de offisielle kablene som Microsoft selv har utgitt til X-Box 360. EDIT: en slik eller en slik burde gjort susen for deg. Endret 23. februar 2006 av Wooho Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ok, takker! Synes det var litt vel billig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå