Lafro Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hei! Faren min fikk nettopp digitalt videokamera til gebursdagen. Det er sånn kamera som du har 8mm-DVDplater. Men, hva er egentlig vitsen? Det går jo ikke an å kjøre platene i PC eller DVD spilleren. Hmm Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Går fint å kjøre sånne plater i pcen jo Jeg husker jeg fikk en sånn plate med til min gamle mp3 spiller på 128mb... Den kjørte fint i dvd rommen min den. Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Hehe... Jeg har også kjørt lignende DVD plater på PCen. Men akkurat denne typen funker ikke. Kan det være ett spesielt format? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg har egentlig ikke prøvd det, men jeg kjøpte netopp ett nytt kamera (mini dv) og han i butikken frarådet meg å kjøpe et dvd kamera. Han sa at det var ett hekkan hvis du skulle legge det over på pc'en. Ikke umulig, men skulle ikke være lett. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Det kan vere du må avslutte/lukke plata før den kan spelast av. Har ikkje direkte kjennskap til DVD-kamera sjølv, so veit ikkje akkurat korleis ein gjer det, men det finn du sikkert ut av. Som Slurt-is seier, redigering av opptak frå DVD-kamera er ikkje alltid like lett, på grunn av komprimeringsmetoden som vert brukt. Det er ikkje sikkert andre program enn det som følgjer med fungerer. Lenke til kommentar
fukas Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jepp, slike disker skal få nybegynnere til å si "å så kjekt, rett i DVD spilleren og greier." Kjeften på'rei. Disse diskene må "finaliseres" før de kan spilles av, men som lagringsmedia er det sikkert greiere enn på MiniDV taper, de tar jo liten plass oxo. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Men DVD er komprimert 5X i forhold til miniDV. Det er bare for at man skal få sett det på DVD spiller med en gang. Men det er jo alltid greit å redigere litt først. Da anbefaller jeg DV format ikke DVD plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå