Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd ny pc, men ingen bilde på skjermen.

Anbefalte innlegg

Delene:

Abit kn8 sli

amd 3700+

pov geforce 7800 gt

twinmos 1gb ram ddr pc 3200

mist 500w

Satt alt sammen, når jeg skrur på pcen lyser hovedkortet, vifter og alt går rundt, men kjermen blinker aktiv i et par sekunder så tilbake til ikke aktiv. Ingen pip fra hovedkortet eller andre lyder, harddisken jobber ikke, cd-rommen lyser, men den vil ikke komme ut når jeg klikker på knappen.

Hovedkortet har 3 strømkontakter, atxpwr1 (den store), atx12v1 (en liten kontakt med fire hull og sitter rett ved cpu, ser ut som p4 kontakt), og atx4p1 (ser ut som de cdrommer og ide disker har)

Saken er at strømforskyningen ikke har noen kontakt for den med 4. Er det slik at den også må være koblet til? Hva gjør jeg da? PSU har en kontakt med 8 og to med 6 (som brukes til skjermkort). Kan jeg bruke den kontakten med 8? er litt red for å koble den ned i. Eller er det rett og slett PSU som mangler den riktige kontakten som skal kobles. Altså en kontakt med 4.

kn8-sli_top_500.jpg

Rett ovenfor CPU sitter den 4 kontakten som PSU ikke har kontakt til. Må denne være koblet tilfor at pcen skal virke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

omfg, leste ikke hele tråden din.

Den 4 pins kontakte som er til overs på hovedkortet ditt

må være koblet til! det er cpu strøm.

Du må antageligvis ha nu PSU men du kan også

lese i hovedkortmanualen hva slags strømsrtyrke det skal

være i den kontakten også modde en slik kontak på PSU'en.

Da er det letter å kjøpe ny psu.

Endret av Liquid_Crystal
Lenke til kommentar

5629425[/snapback]

Aha, for nå prøvde jeg med en ram brikke i alle fire plassene, ingen forskjell, og prøvde med bare hd og så bare cdrom og cdromen bare står og lyser og vil ikke ut.

Så jeg må ha en annen PSU? Hmm Jeg trodde MIST støttet denne pcen. Har du noen forslag til en PSU? Og så kan jeg vel sende den andre tilbake kansje?

Lenke til kommentar

5629425[/snapback]

Denne er bare til å overse, du må IKKE ha ny PSU!!

Den "ekstra" strømkontakten er en "molex" som vanligvis kun brukes når systemet kjører i SLI og skal IKKE moddes på noen måte....

Edit: kontakter fra PSU som skal kobles til HK er: P4 og ATX 24pin, den som ser Slik ut skal kun brukes ved SLI..

EDIT: har du koblet på egen strøm på skjermkortet?

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Dette burde jeg egentlig skrive med liten skrift: Du verden hvor jeg funderte helt til jeg oppdaget at den 8-pins kontakten fra PSU var delbar til 2 stk 4-pins 12V-kontakter, hadde funnet fram loddebolt og avbiter. Sjekk om ikke det gjelder for deg også.... HK må ha den; du kjenner den best på at den har bare gule og svarte kabler.

Bernt K

Lenke til kommentar
Dette burde jeg egentlig skrive med liten skrift: Du verden hvor jeg funderte helt til jeg oppdaget at den 8-pins kontakten fra PSU var delbar til 2 stk 4-pins 12V-kontakter, hadde funnet fram loddebolt og avbiter. Sjekk om ikke det gjelder for deg også.... HK må ha den; du kjenner den best på at den har bare gule og svarte kabler.

Bernt K

5630352[/snapback]

Var akkurat dette somvar problemet, tok meg 2 dager før jeg endelig skjønte at 8 pin kontakten kunne deles. DU verden sliken fillefeil :p

Pcen er oppe å går nå da :D

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...