mrmattis Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hei Finnes det et program eller lignende, som kan brukes til å kontrollere størrelsen/hastigheten på en nettside? Tenker da på et program som kan eventuelt konkludere med at f.eks "denne siden er for stor for modembrukere, vennligst optimaliser din side" Noen tips? mrmattis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 finnes det i hele tatt så mange modembrukere igjen ? :!: Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Tja, denne kanskje: http://www.1-hit.com/all-in-one/tool.loadi...ime-checker.htm Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Antall modembrukere er nok sunket drastisk, men det nok noen igjen enda. Min kone har en meget enkel side, som trolig mest besøkes av mindre datakyndige som har en begrenset netthastighet. Linken er forøvrig http://www.muskelterapi.net/ . Jeg vet at dette er en enkel side, med en design som absolutt kan diskuteres, men det er ikke problemstilingen her. Siden skal byttes ut, når hun hun er ferdig med utdanningen og funnet egnede lokaler. Denne siden skal kun fungere som en enkel informasjons/kontaktside foreløpig. Vil de med treg nett-tilgang ha problemer med å laste/klikke rundt på denne siden? mrmattis Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Takk for linken tomahg, det var akkurat det jeg var ute etter. Fikk forøvrig følgende konklusjon etter å ha tatt testen: "GREEN: Your site loads in 10 seconds or less. You might want to improve this even more, but it is not strictly necessary". mrmattis Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Dette vurderer man vel raskt selv? Ved å lage thumbnails som er korrekt størrelse og kvalitet vil siden laste lett for modembrukere. Min side har dette, men også videoer på 20MB. Sånn er siden egnet for alle brukere, men gir fullt utbytte kun for de med høy hastighet. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Vet at Frontpage har en instilling som sier lastetiden per side over en gitt forbindelse, alt mellom 28.8 kbit modem til 3 MBit lan. En kjapp runde med WGet sier meg at siden er på 77.8 Kb, dvs 9 sekunder lastetid på ISDN dersom jeg ikke tar feil. Dersom dere vil økes størrelsen på siden, vil jeg anbefale å lage en versjon uten bilder. Dette kan lette lastetiden betraktlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå