Gå til innhold

Svart skjerm når jeg starter spill

Anbefalte innlegg

Hallo hallo, har et problem som gjelder alle spillene jeg starter.

Når jeg starter et spill, blir skjermen svart, deretter kommer musepekeren frem i to sekunder, før skjermen blir svart igjen. Jeg hører lyden som skal komme, hører menymusikken, det er bare det at skjermen er helt svart :no:

Spillene som jeg har prøvd med, er F.E.A.R, Black & White 2 og BFME 2 demoen.

Når jeg prøver BFME 2 demoen kommer videoen som kjøres i bakgrunnen på menyen (den med de to statuene ved vannet), og musepekeren kommer frem, men det er alt. Ingen menyknapper eller noenting.

Jeg gikk nylig til innkjøp av en ny harddisk, skjerm og mer RAM.

Jeg plugget til skjermen og satte inn RAM'n i pc'en, og alt virket som det skulle.

Problemet oppstod etter at jeg formaterte data'n, og installerte alt på nytt på den nye harddisken. Etter formateringen, blir skjermen svart når jeg starter et spill.

Spesifikasjoner: Windows XP Service Pack 2, MSI K8T Neo-FSR, AMD Athlon 64 3200+, GeForce 6800GT, 2 gig PC3200 DDR SDRAM, Samsung Syncmaster 997MB.

Jeg har de nyeste driverne til alt, jeg har med 99% sikkerhet ikke noe virus eller spyware, ingen unødvendige programmer som går i bakgrunnen.

Kort sagt, jeg tar godt vare på pc'en, og passer på at den yter det den kan.

Jeg har prøvd å installere Windows på nytt (ikke ren innstallasjon, oppgradering), prøvd med eldre skjermkortdrivere, installert skjermdrivere på nytt, installert nyeste DirectX gjenntatte ganger osv.. til ingen nytte. Bortsett fra dette problemet, fungerer alt som det skal.

Jeg blir meget takknemlig for svar, og beklager for det lange innlegget :!:

Endret av andir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...