Hårek Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har et Logitech trådløst tastatur, iTouch driver. Det har knapper for Play, Pause, Stop, Forward, Rewind. Jeg skulle gjerne motta disse knappene i min egen applikasjon, men får det ikke til. Vanlige keyevents kan jeg se, men ikke disse. Event går til Winamp, og vil faktisk starte Winamp om den ikke går. Noen som vet hvordan dette fungerer? Har søkt i Registry, men finner ingen åpenbar sammenheng. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 hmmm.. det var rart. det er mulig at windows stopper keyevents før de kommer til programmet ditt. Jeg har selv et tastatur med play og stopp osv... men det funker helt fint å mota disse via en vanlig event loop. mulig du må skru av hurtigtastene. her er taste kodene hvis det hjelper deg. VK_VOLUME_MUTE (AD) Windows 2000/XP: Volume Mute key VK_VOLUME_DOWN (AE) Windows 2000/XP: Volume Down key VK_VOLUME_UP (AF) Windows 2000/XP: Volume Up key VK_MEDIA_NEXT_TRACK (B0) Windows 2000/XP: Next Track key VK_MEDIA_PREV_TRACK (B1) Windows 2000/XP: Previous Track key VK_MEDIA_STOP (B2) Windows 2000/XP: Stop Media key VK_MEDIA_PLAY_PAUSE (B3) Windows 2000/XP: Play/Pause Media key Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Tror det er noe spesiellt med Logitech, de knappene virker kun med iTouch driver. Har funnet ut litt mer om hvordan det virker, en fil som heter players.ini er sentral. Den må inneholde navnet på programmet som skal motta meldinger. Man kan da selv bestemme hvilke koder som skal brukes. Får jobbe videre med det til helgen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 OK, fikk det til. Cluet var faktisk at jeg måtte stenge av iTouch driveren. Da kunne jeg motta event på MediaPlayPause, MediaStop, MediaNextTrack, etc, når applikasjonen har fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå