Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Pixmania?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

:thumbdown:

Ikke mye å anbefale!

Jeg bestilte en printer, usb kabel og en liten usb nettverkspinne.

Dette kom i 2 pakker!! dermed måtte jeg betale tollbehandlingsgebyr for begge pakkene! 50 kr for hver pakke!!

Pixmania er egentlig fransk, og varene blir sendt derfra!!

Du må betale moms og behandlingsgebyr når du får varene på døren!!

De hadde ført opp beløpet for hele bestillingen på den ene pakken og delbeløp på den andre, dermed måtte jeg betale dobbel moms for 2 av varene! Hvis jeg ville ha igjen dette, måtte jeg ta det opp med tollmyndighetene selv!! Men det er jo ikke min feil at de gjør feil!

På fakturaen jeg fikk på mail etter bestillingene, sto det at prisen jeg hadde betalt var inkludert moms! Men det var vist en liten feil de hadde gjordt...

Anbefaler ikke dette firmaet til noen..

:(

Lenke til kommentar
Så hvis man bestiller en vare fra denne butikken så kommer det 50 kroner i tillegg for toll? Og det er alt?

Kjedelig at de pakket det i to pakker for deg. Tok du det opp med tollen eller?

5718394[/snapback]

Jeg tok opp det med tollklusset med dem. Men det eneste de kunne gjøre var å sende en riktig faktura til meg, så måtte jeg ta med kvitteringer og fakturaer til tollvesnet og prøve å få ordnet opp i det selv..

Når jeg spurte hvorfor varene kom i flere pakker, så fikk jeg beskjed om at lageret var veldig stort og at de hadde flere pakkelinjer, så derfor kunne det sendes i flere pakker.. Men det er jo litt galt at kunden skal kunne belastes for dette med 50 kroner i gebyr for hver ekstra pakke!

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel, nå kan jo ikke de for at reglene er på en spesiell måte i visse land. Klart de sikkert kunne forbedret seg på akkurat dette.

Men hvis de nå hadde sendt det i bare en pakke, så hadde det eneste som kommer ekstra når den sendes til Norge 50 kroner i toll?

Lenke til kommentar

Synes det er uoversiktlig betalingsinfo :hmm:

Det er vist ikke toll på elektriske / elektroniske / optiske priodukter av noe slag ved import til Norge, men du må betale 25 % moms av innkjøpsprisen tillagt fraktkostnadene (CIF-verdien)...

men den Norske momsen som er innkludert i webshop prisen blir trukket fra og må betales sammen med DHL sin pakkehåndtering når de leverer det. Skal jeg ha noe som koster 2000kr betaler jeg 1500,- og så 500+frakt til DHL tror jeg?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen flere som har erfaring med Pixmania?

Jeg selv har sett på prisen på videokamera og bilstereo..prisene deres er langt lavere enn noen her i Norge.

Men siden de sender fra Frankerike kommer ikke noe toll og moms på deT?

Noen rett meg hvis jeg har forstått feil:

La oss si at en vare koster 2000kr inkl moms + frakt hos de.

vil det da si at jeg betaler 1500kr til de, for så å betale 25% av det pluss frakt til staten?

Eller blir det 2000kr til de pluss moms på 25% og frakt??

Noen som vet hva de tar i frakt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...