Gå til innhold

Hva er den beste måten å overføre data på?

-mads

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser det står "Min maskinvare: Skulle ønske jeg hadde data ja!!" i profilen din og "Drømmer om Dell Inspiron 630m" i signaturen din og ønsket om bærbar i denne tråden.

Ved kjøp av bærbar er det ikke fullt så enkelt som de over her skriver. Da vil jeg heller anbefale å brenne ut et par DVDer eller 7-8 CDer med alt innholdet og lese det inn på den nye via DVD-brenneren.

Hvis du ikke har brenner på den gamle maskina vil jeg anbefale å enten flytte harddisken til en maskin som har brenner og brenne ut innholdet derfra. Et annet alternativ er å kjøpe et eksternt harddiskkabinett og lese innholdet derfra. (Jeg ser du ikke vil bruke penger på det men foreslår det likevel siden det kan bli så billig som et par hundrelapper). Ennå et alternativ er dersom du har tilgang til en router/switch og kan sette opp nettverk via den. Evt. uten router/switch men med krysset nettverkskabel hvis du har det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Den enkleste måten å flytte data på er som Simen1 sier å mappe opp disken på nettverket og kopiere over dataene.

Ellers vil nok det å nappe ut disken og bruke et HDD adapter som dette. være tingen.

Et slikt er uansett kjekt å ha, du kan f.eks ta på deg oppdrag om overføring av data fra disker hvor OS'et har tryna for en femtilapp. Da tjener du fort inn det der ;)

Lenke til kommentar

Jalla: Jeg har en sånn adapter til 133kr men jeg ville ikke kjøpt en sånn nå. Nå ville jeg heller kjøpt et eksternt harddiskkabinett for 2,5" til 193kr. De 60 kronene ekstra mener jeg er verd prisen for å slippe å bruke flatkabler i PCen, finne en plass å legge fra meg en 2,5" harddisk i PCen og ikke minst: Være begrenset til å kun bruke stasjonære PCer med PATA-grensesnitt til dette formålet for all fremtid. Et USB2 harddiskkabinett kan brukes sammen med bærbare PCer, er veldig hendig for å ta med seg data rundt om kring, enklere å koble til osv.

Lenke til kommentar

Slik du fremstiller det så må jeg si meg aldeles enig. Har stort sett alt mulig rart flytende her både av det ene og andre sjøl så det er egentlig rart at jeg ikke oppfatta dette enkle poenget. Spesielt siden jeg granngivelig leste det du skrev over.

Nansen konjakk får ta skylda, den lagde snerk på skallen i går og den henger i ennå hehe :D

Lenke til kommentar
Jeg ser det står "Min maskinvare:  Skulle ønske jeg hadde data ja!!" i profilen din og "Drømmer om Dell Inspiron 630m" i signaturen din og ønsket om bærbar i denne tråden.

Ved kjøp av bærbar er det ikke fullt så enkelt som de over her skriver. Da vil jeg heller anbefale å brenne ut et par DVDer eller 7-8 CDer med alt innholdet og lese det inn på den nye via DVD-brenneren.

Hvis du ikke har brenner på den gamle maskina vil jeg anbefale å enten flytte harddisken til en maskin som har brenner og brenne ut innholdet derfra. Et annet alternativ er å kjøpe et eksternt harddiskkabinett og lese innholdet derfra. (Jeg ser du ikke vil bruke penger på det men foreslår det likevel siden det kan bli så billig som et par hundrelapper). Ennå et alternativ er dersom du har tilgang til en router/switch og kan sette opp nettverk via den. Evt. uten router/switch men med krysset nettverkskabel hvis du har det.

5629066[/snapback]

Ok, det var egentlig noe sånt jeg hadde tenkt på... Takk for tipset..!

Lenke til kommentar

5629066[/snapback]

Nå ble jeg glad, fant tre DVD'er hjemme. Hver på 4,7GB. Jiihaaa, da var det problemet ute av verden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...