tottings Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Hei. Jeg har fått en litt eldre kontor-pc, med disse spesifikasjonene: - Intel Pentium III- prosessor - 1,00 GHz - 512 MB RAM - Skjermkortet vet jeg lite om, annet enn at det er integrert i hovedkortet, og heter noe så godt som "Intel 82815 Chipset - Integrated i752 Graphics [A-2]" i følge Lavalys Everest. Selvom det er en kontormaskin fra 2004 eller rundt der tenkte jeg jo at det går sikkert an å spille Counter Strike 1.6 på den... Så jeg lastet ned steam, og lastet ned CS 1.6, og prøvde å spille. Det som skjer er at spillet hakker en del, og jeg får blant annet ikke våpenet over til høyre hånd. Bare venstre, uansett hvilke instillinger jeg endrer på. Men for moroskyld hentet jeg Half Life-cd'en, og installerte og kjørte Half Life fra CD. Da virket det som det skulle. Så prøvde jeg å ta ut cd'en, og spille HL fra steam-menyen. Da hakket det litt mer, men det var bedre enn CS 1.6. --- Er ikke så flink innen skjerm og grafikk, men har da noen alternativer...: - En enda eldre kontormaskin (Pentium II, 350 MHz osv) jeg ikke bruker, men den har i det minste et ikke-integrert skjermkort. Vil det være bedre å rappe det? - Eller kanskje skjermdrivere har en del å si? Tror faktisk jeg ikke har fått installert det etter jeg formaterte pc'en da jeg fikk den. (>_>) Takker på forhånd. Endret 19. februar 2006 av tottings Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 du kan jo ta ut skjermkortet i den gamle og sette i den nye! Lenke til kommentar
tottings Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Hm, det skjermkortet var enda verre.. Trenger altså et PCI skjermkort som er så billig som mulig, som kan kjøre HL1/CS 1.6 osv... (Tenker på rundt 400-500 kr, men gjerne billigere om du finner..) CPU'en er ikke til å skryte så veldig av som du ser i øverste post, så trenger ikke veldig dyrt skjermkort. Noen tips til skjermkort? Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) du må finne driveren... jeg hadde en lignende kontor pc før, jeg kunne fint spille CS 1.6 etter at jeg hadde innstalert driveren... jeg fant driveren til min på windows update http://www.nvidia.com/object/riva_drivers.html tror kanskje det er en av de... den os/2 driveren.. men er ikke sikker Endret 20. februar 2006 av Bjørn Andreas Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 En pentium3 er mye gamlere enn fra 2004, sikkert ikke en dag nyere enn fra 2001/2002 Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 En pentium3 er mye gamlere enn fra 2004, sikkert ikke en dag nyere enn fra 2001/2002 5636731[/snapback] Jepp. Pentium III duger imidlertid til CS 1.6. Jeg spilte det glatt med en P3 866 og et Geforce 2 GTS og et Geforce MX2. GTS var imidlertid et bedre valg, hakket ikke ved smoke og mye aktivitet. Lenke til kommentar
tottings Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Trenger et kort som er så billig som mulig, da jeg kun skal bruke pc'en i ca to måneder til. Men kortet skal som sagt duge til CS 1.6 osv... PCI-kort.. Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 som sagt i sted... innstaler driveren til skjermkortet... det skal gå greit med cs på det oppsettet dumt å bruke 3-400kr hvis du ikke hadde behøvd det... vil vaffal anbefale deg å prøve med driver først.. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 men hvis kortet likevell streiker så er dette ganske greit. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5295 Lenke til kommentar
tottings Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) som sagt i sted... innstaler driveren til skjermkortet... det skal gå greit med cs på det oppsettet dumt å bruke 3-400kr hvis du ikke hadde behøvd det... vil vaffal anbefale deg å prøve med driver først.. 5641440[/snapback] Har installert noe driver greier, men vet ikke helt hvilken jeg skal ha. Den som ble linket til tidligere med noe OS/2 greier er vel helt på jordet? Edit: Lastet den ned nå, men hvordan i huleste installerer jeg den? :S nightwo1f: Jepp, har sett det.. Men skal se om drivere funker først. Endret 21. februar 2006 av tottings Lenke til kommentar
Bjørn Andreas Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 skal jeg være helt ærlig så kan det hende att den driveren er helt på jordet ... har du vurdert windows update?...... jeg fant driveren min der..... verdt et forsøk =)... ..... du kan glede deg til du får ny pc btw... 10hi Lenke til kommentar
tottings Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hm, fant den driveren til skjermkortet eller hva jeg skal kalle den.. Nå får jeg helt super 1.6 grafikk, våpenet i høyre hånd osv. Men det hakker mens jeg er i nærheten av røyk, og det går litt tregt og hakker litt generelt også. Men absolutt en bedring.. Endret 22. februar 2006 av tottings Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Tror jeg spillte CS på min P200 maskin.. Flaskehalsen er nok det integrerte kortet som helt sikkert ikke duger til noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå