LarsP Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 "Sluttscenen" (hyllest til Hellraiser) er så himla forbanna kul. Jeg satt med ereksjon hele det siste kvarteret. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 For ikke å snakke om da pyramidemannen flår den ekle kristne jenta med hendene, og så kaster huden i kirkedøra. Aaaah. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Likte faktisk filmen ganske bra, men det var én ting jeg ikke helt fikk med meg: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Når døde egentlig mor og datter? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Err, er litt stridigheter om akkurat det der. Mange mener at de bare kom inn i en annen dimensjon da de entret Silent Hill. Mange mener at de døde i "bilulykken", og ble fanget i skjærsilden. Selv tror jeg på det førstnevnte. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Hmm, selv trodde jeg etterhvert at det måtte ha skjedd under "bilulykken", men jeg kunne ikke huske at det var noen særlig ulykke og på slutten ble det igjen bekreftet at bilen var nesten uskadd. Hadde bilen feks. rullet rundt noen ganger hadde jeg vært overbevist om at de døde der.Dog kjøper jeg heller ikke at de kom inn i en annen dimensjon helt tilfeldig. Det var jo snodig at politimennene og eketmannen ikke havnet i samme dimensjon da de gjentatte ganger reiste dit(Hvertfall politiet). Synes også det virker som et litt kjedelig plot at de "tilfeldigvis" havnet i en annen dimensjon. Endret 17. august 2006 av Vice Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Er ikke helt sikker på dette, men det virker som om alle som har en grunn til å komme til den 'virkelige' Silent Hill kommer dit, at byen kaller på dem og bringer dem dit. Alle andre forblir i sin egentlige verden da de entrer byen. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Noe annet jeg også har fundert på etter at jeg så filmen. I filmen, så drar mor og datter til byen, datteren forsvinner og hun prøver å finne henne. I spill nr. 1 så skjer akkurat det samme, bare at det er en mann som er hovedrolleinnehaveren. Ut ifra hvordan slutten på filmen var, at de fremdeles var fanget i 'otherside', så blir det nok at mannen drar til Silent Hill for å lete etter kona og datteren i oppfølgeren. Og i spill nr. 2 så drar jo fyren og leter etter kona si i Silent Hill. Noen andre som ser hva jeg prøver å komme frem til her? Historien i filmen er den samme som i spillet, og det er en ganske stor sjangse for at det blir slik med film nr.2 i forhold til spill nr.2 også. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Vice: De havnet ikke tilfeldigvis i en annen dimensjon. Alessa kalte på Sharon, som var den gode delen av seg selv. Hun entret derfor Silent Hill fordi hun "fikk lov" av Alessa, som tydeligvis herjet stedet. Detektiven var ferdig med stedet, siden han reddet Alessa da hun ble brent. Og mannen til Rose hadde ikke noe der å gjøre, siden han var imot det hele fra starten av. Det er min tolkning Lenke til kommentar
edds Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Dette var en skikkelig kul film. Stilig stemning, veldig kul visuellt sett og en veldig interessant story. Jeg vil spille spillene også! Har laget en tråd om dette i spillforumet og, men jeg spør likesågodt her og. Bør Silent Hill-spillene spilles kronologisk? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Vice: De havnet ikke tilfeldigvis i en annen dimensjon. Alessa kalte på Sharon, som var den gode delen av seg selv. Hun entret derfor Silent Hill fordi hun "fikk lov" av Alessa, som tydeligvis herjet stedet. Detektiven var ferdig med stedet, siden han reddet Alessa da hun ble brent. Og mannen til Rose hadde ikke noe der å gjøre, siden han var imot det hele fra starten av. Det er min tolkning 6693266[/snapback] Ok, det er en tolkning jeg også kan si meg enig i. Men: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Hvorfor kom politikvinnen seg inn også? Kan det ha vært fordi hun faktisk døde i sin lille ulykke?? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Politikvinnen måtte se på at den lille gutten døde. Derfor fikk hun nok adgang for å kunne få "closure". Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Dette var en skikkelig kul film. Stilig stemning, veldig kul visuellt sett og en veldig interessant story. Jeg vil spille spillene også! Har laget en tråd om dette i spillforumet og, men jeg spør likesågodt her og. Bør Silent Hill-spillene spilles kronologisk? 6698542[/snapback] ja, egentlig, i silent hill 3 så får du oppklart litt av det som skjedde i silent hill 1 og 2 ihvertfall. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Og du dæven, det er lenge siden jeg har kost meg så mye med denne typen film. Har blitt skuffet nok ganger de siste årene, men Christophe Gans har virkelig klart å lage en stemmning som jeg har savnet i denne typen filmer de siste årene Helt klart den beste spill blir film adapsjonen til dags dato... Lenke til kommentar
embark Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Helt klart den beste spill blir film adapsjonen til dags dato... 6749065[/snapback] Som jeg sa før jeg så filmen. Linkz. Silent Hill <3 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Så akkurat Silent Hill nå. noe av det bedre jeg har sett på lenge. vil absolutt anbefale denne filmen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 "Sluttscenen" (hyllest til Hellraiser) er så himla forbanna kul. Jeg satt med ereksjon hele det siste kvarteret. 6692880[/snapback] Den var fantastisk! Har fått ett helt nytt syn på piggtråd nå Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Slutten balanserte mellom det skumle og det tåpelige. Én side av opplegget var veldig nasty, som enkelte deler av filmen også var. Den andre siden var bare tåpelig, sånn "oppstandelse" og masseangst gir meg impotens. Men jeg syns det skumle var i førersetet, så scenen ble med andre ord ikke ruinert. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har reservert billetter for meg og to kompiser, så i dag skal vi se filmen. Gleder meg veldig nå. Forestillingen begynner 21:00. \o/ Lenke til kommentar
roht Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Imponerende film, tar av meg hatten for Silent Hill altså! Den beste filmen som baserer seg på eit spel kanskje? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Får denne i posten om noen dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå