Gå til innhold

Silent Hill The Movie? Se her!

Onyx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hmm, selv trodde jeg etterhvert at det måtte ha skjedd under "bilulykken", men jeg kunne ikke huske at det var noen særlig ulykke og på slutten ble det igjen bekreftet at bilen var nesten uskadd. Hadde bilen feks. rullet rundt noen ganger hadde jeg vært overbevist om at de døde der.

Dog kjøper jeg heller ikke at de kom inn i en annen dimensjon helt tilfeldig. Det var jo snodig at politimennene og eketmannen ikke havnet i samme dimensjon da de gjentatte ganger reiste dit(Hvertfall politiet). Synes også det virker som et litt kjedelig plot at de "tilfeldigvis" havnet i en annen dimensjon.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Noe annet jeg også har fundert på etter at jeg så filmen.

I filmen, så drar mor og datter til byen, datteren forsvinner og hun prøver å finne henne. I spill nr. 1 så skjer akkurat det samme, bare at det er en mann som er hovedrolleinnehaveren.

Ut ifra hvordan slutten på filmen var, at de fremdeles var fanget i 'otherside', så blir det nok at mannen drar til Silent Hill for å lete etter kona og datteren i oppfølgeren.

Og i spill nr. 2 så drar jo fyren og leter etter kona si i Silent Hill.

Noen andre som ser hva jeg prøver å komme frem til her? Historien i filmen er den samme som i spillet, og det er en ganske stor sjangse for at det blir slik med film nr.2 i forhold til spill nr.2 også.

Lenke til kommentar

Vice:

De havnet ikke tilfeldigvis i en annen dimensjon. Alessa kalte på Sharon, som var den gode delen av seg selv. Hun entret derfor Silent Hill fordi hun "fikk lov" av Alessa, som tydeligvis herjet stedet. Detektiven var ferdig med stedet, siden han reddet Alessa da hun ble brent. Og mannen til Rose hadde ikke noe der å gjøre, siden han var imot det hele fra starten av. Det er min tolkning

Lenke til kommentar

Dette var en skikkelig kul film. Stilig stemning, veldig kul visuellt sett og en veldig interessant story. Jeg vil spille spillene også!

Har laget en tråd om dette i spillforumet og, men jeg spør likesågodt her og. Bør Silent Hill-spillene spilles kronologisk?

Lenke til kommentar
Vice:

De havnet ikke tilfeldigvis i en annen dimensjon. Alessa kalte på Sharon, som var den gode delen av seg selv. Hun entret derfor Silent Hill fordi hun "fikk lov" av Alessa, som tydeligvis herjet stedet. Detektiven var ferdig med stedet, siden han reddet Alessa da hun ble brent. Og mannen til Rose hadde ikke noe der å gjøre, siden han var imot det hele fra starten av. Det er min tolkning

6693266[/snapback]

Ok, det er en tolkning jeg også kan si meg enig i.

Men:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvorfor kom politikvinnen seg inn også? Kan det ha vært fordi hun faktisk døde i sin lille ulykke??
Lenke til kommentar
Dette var en skikkelig kul film. Stilig stemning, veldig kul visuellt sett og en veldig interessant story. Jeg vil spille spillene også!

Har laget en tråd om dette i spillforumet og, men jeg spør likesågodt her og. Bør Silent Hill-spillene spilles kronologisk?

6698542[/snapback]

ja, egentlig, i silent hill 3 så får du oppklart litt av det som skjedde i silent hill 1 og 2 ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og du dæven, det er lenge siden jeg har kost meg så mye med denne typen film. Har blitt skuffet nok ganger de siste årene, men Christophe Gans har virkelig klart å lage en stemmning som jeg har savnet i denne typen filmer de siste årene

Helt klart den beste spill blir film adapsjonen til dags dato...

Lenke til kommentar

Slutten balanserte mellom det skumle og det tåpelige. Én side av opplegget var veldig nasty, som enkelte deler av filmen også var. Den andre siden var bare tåpelig, sånn "oppstandelse" og masseangst gir meg impotens. Men jeg syns det skumle var i førersetet, så scenen ble med andre ord ikke ruinert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...