pej Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 I mangel av en bedre kategori å plassere denne tråden i, så velger jeg å legge den her. Jeg er på utkikk etter en webbasert kalender. Jeg trodde først dette skulle bli relativt enkelt, men den gang ei. Jeg er litt kresen nemlig. Jeg stiller følgende krav: - Åpen kildekode, gjerne lisensiert under GPL/Creative Commons. - Uavhengig av tredjepartsprogramvare. - Må kunne hostes på egen hånd. - Opptil flere visningsmodus. Dag, uker, måned, år. - Et administrasjonspanel er naturlig nok et must. - Rent og oversiktlig grensesnitt, uten å være glorete. (Dette blir snarere en smaksak, men..) Disse punktene går ikke under kravspesifikasjonene, men er snarere en ønskeliste: - Ingen database. - Integrert TODO-liste. - PHP-basert. Et godt eksempel på hva jeg ønsker meg (både med tanke på utseende og enkelte funksjoner) er PHP iCalendar. Dessverre baserer den seg rundt allerede eksisterende iCal-filer. Oppdateringer er nødt til å gjøres via tredjepartsprogramvare, eksempelvis Mozilla Sunbird/Calendar. Den foreslåtte automatikken er heller ikke aktuell for meg, av tekniske årsaker. Disse er også uaktuelle: WebCalendar PHP-Calendar EasyPHPCalendar Acal ..samt ca. alle de andre som dukker opp på de første sidene ved Google-søk som "php calendar". Jeg innser at jeg kanskje spør om mye, og at jeg burde skrive det selv når jeg stiller en såpass streng kravspesifikasjon. Jeg har allikevel vanskelig for å tro at dette ikke eksisterer allerede, derav denne tråden. Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Er på utkikk etter det samme. Henger meg på her. Jeg har sett litt på My Databook. Den har en del av det du krever i din kravspesifikasjon, men ikke alt. Jeg synes ikke den fungerer godt nok til mitt bruk heller. My Databook My Databook Demo Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Du kan jo se på phpGroupWare . Den krever riktignok en database (MySQL, Postgres, Microsoft SQL, Oracle), men du kan fint hoste den selv. Dersom du vil leke litt før du legger den inn, så er det noen som har lagd oppsett der du kan herje som du selv vil. du finner de på http://phpgroupware.org/demos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå