Gå til innhold

imagejpeg() med relativ path

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg forsøker lage et script som laster opp bilder til hjemmesiden min men støtte på et lite problem når jeg lastet sidene opp på internet. Det fungerte forresten fint på min egen server.

Koden er :

#######################

$fileplass = $upload_dir . $filename;

if( imagecopyresampled($nyttbilde, $gammeltbilde, 0, 0, 0, 0, $nybredde, $nyhøyde, $bredde, $høyde) == TRUE){

//Lagrer bildet.

if(imagejpeg($nyttbilde, $fileplass, $quality)){.... ..... ...

########################

om $uplad_dir er f.eks '../bilder/temp/' og filnavnet er 'mittbilder.jpg' skal imagejpg() lagre bildet på denne relative plasseringen. Dette fungerte på min server hjemme, men når jeg prøvde det ut online ble det i stede laget en fil som het '../bilder/temp/mittbilder.jpg' i samme mappe som scriptet ligger i.

Jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer...?

Mvh knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette skal altså ikke skje så vidt jeg vet, og fungerer utmerket hos meg både her på windows og mitt web10.nu webhotell, har heller ikke hørt noe fra de andre som bruker upload klassen min...

Dette kan komme av småfeil, men om det ikke er endringer overhodet mellom din maskin og serveren blir jo dette litt feil.

Om du f.eks har et mellomrom før ../ kan kansje dette ødelegge for deg.

prøv å kjøre koden engang der du manuelt skriver inn adressen der bildet skal lagres manuelt istedenfor en variabel. eventuelt kan du jo bruke $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] og hele pathen istedenfor ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...