Gå til innhold

MSI K8N Neo2 Platinum - RIP

Pingo68

Anbefalte innlegg

Skulle teste min Opteron 150 på et MSI K8N Neo2 Platinum hovedkort jeg har hatt liggende en stund.

Det fungerte vel i ca 2 sekunder. Rakk å se biosbilde før det rett og slett sa pang. Begynte umiddelbart å lukte svidd. For ikke å snakke om at sikringen her i huset tok kvelden :!:

Regner med at hovedkortet kortsluttet da det ikke lengre vil starte opp. Ingen synlige skader på selve hovedkortet. Opteron prosessoren og minnebrikkene fungerer fint på et annet hovedkort. Strømforsyningen luktet rart, så da regner jeg med at den også tok kvelden. Heldigvis bare en gammel 300W.

Noen som har noen formening om hva som skjedde? En kondensator som røyk kanskje? Burde jeg i så fall ikke se det?

Til mitt forsvar. Alt var riktig koblet til :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha mekket data i snart 25 år så må jeg bare fortelle at det også har skjedd meg et par ganger... :thumbup:

Som regel er det bare poweret som tar kvelden - mange Qtekpower gått heden på den måten.... he he, prøv ett annet power, MULIG hovedkortet ditt fremdeles er like bra.....

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Psu'en var en gammel Macron 300W, så det var ikke så farlig.

Har testet ut hovedkortet med en annen strømforsyning (Thermaltake), men det hjalp fælt lite. Får strøm et bitte lite sekund, før alt slokner.

Mener bestemt at smellet faktisk kom fra selve hovedkortet. Så nesten ut som om det var like ved prosessorsokkelen, mot agp-porten. Var ikke så mange centimetrene unna med ansiktet da det skjedde :p Og psu'en lå ved siden av hovedkortskuffen.

Har koblet ned systemet. Får kanskje prøve å koble det opp på nytt. Men tviler vel egentlig på at det har noe for seg. Men bedre å prøve, enn ikke å ha prøvet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uffda.. :(

Hvilken Bios-versjon hadde du da du skulle teste Opty'n?

Jeg har opplevd opptil flere ganger..seinest med en Sempron "Paris".. i ett Asrock-kort.. tilsvarende symptom..

Dvs. HK'et "glimter" til før så å ta "instant shutdown"..

Sleit forøvrig fælt med å finne den Bios'en som kunne brukes på akkurat det HK'et (som skal støtte både S754 og S939).

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd opptil flere ganger..seinest med en Sempron "Paris".. i ett Asrock-kort.. tilsvarende symptom..

Sleit forøvrig fælt med å finne den Bios'en som kunne brukes på akkurat det HK'et (som skal støtte både S754 og S939).

5629609[/snapback]

Et godt spørsmål. Rakk ikke å se hvilken biosrevisjon kortet hadde i det hele tatt. Første gangen jeg tok det i bruk. Enda godt at jeg ikke betalte så mange kroner for det (demokort fra PsData.no).

Fikk du noe orden på det AsRock kortet forresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5629609[/snapback]

Et godt spørsmål. Rakk ikke å se hvilken biosrevisjon kortet hadde i det hele tatt. Første gangen jeg tok det i bruk. Enda godt at jeg ikke betalte så mange kroner for det (demokort fra PsData.no).

Fikk du noe orden på det AsRock kortet forresten?

5629652[/snapback]

Demokort fra PS-Data ja.. :)

Har god erfaring med slike.. tre av de beste kjøp jeg noensinne har gjort....uansett kategori hw.. er hk derfra.

Har selv ett K8N Neo2 Platinum som kjører en [email protected] (300x9). Dette er heller ikke helt enkelt mht. Bios-versjoner.. Med god hjelp av Syar2003 på forumet funker dette 100%stabilt med Sideeffects moddede 1.B-bios.

Med K8N Neo kortet som jeg har fått liv igjen.. er det 1.4 som funker best for overklokking (med A64 Newcastle).

Asrock-kortet brukes nå av eldstedatter med en Sempron [email protected].. Hun er meget fornøyd (hun er "hekta" på WoW) :) Her var det første release av Bios som støttet Sempron "Paris" som var rett/best mht. klokking (som selvsagt er ett "must" for undertegnede). :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Med K8N Neo kortet som jeg har fått liv igjen.. er det 1.4 som funker best for overklokking (med A64 Newcastle).

Og da blir spørsmålet: Hva gjorde du for å få liv i K8N Neo kortet? :)

Har gjort en del gode kjøp på lagersalget hos PsData.no opp gjennom årene. Men det gjelder å være litt selektiv. Aopen skjermkort av 6600 serien kan være litt risikabelt (4 defekte kort så langt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og da blir spørsmålet: Hva gjorde du for å få liv i K8N Neo kortet? :)

5630953[/snapback]

Jeg bestilte en ny Bios-chip fra www.badflash.com.... Selv om de holder til i New York har han/de en partner i Nederland..

Kostet meg $25 og kom i en konvolutt fra Nederland ila. få dager..

En "hotflash" er jo gratis, men da måtte jeg ha kjøpt/hatt ett tilsvarende hk med fungerende Bios å "donere" fra. Så sånn sett var dette den billigste (og eneste) løsningen for meg (vel... sannsynligvis kunne jeg ha brukt K8N Neo2 hk, men da det te står i en "bruksmaskin" var/er det utelukket)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...