kcobain Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Hei, Nå har jeg prøvd å få Qt til å funke veldig lenge, begynner å bli irritert. Jeg installerer, kopierer koden fra tutorialen fra dokumentasjonen, lagrer, åpner Qt 4.1.0 Command Prompt. Finner mappen, skriver qmake -project, så qmake test.cpp(Feilmeldinger, se under), også til slutt make(Masse feilmeldinger). Når jeg skriver qmake test.cpp kommer dette: test.cpp:4: Unknown test function: int main test.cpp:6: Unknown test function: QApplication app test.cpp:6: Parse Error ('QApplication app(argc, argv);') Error processing project file: test.cpp Når jeg skriver make kommer dette: mingw32-make -f Makefile.Release mingw32-make[1]: Entering directory `D:/C++' g++ -c -O2 -O2 -frtti -fexceptions -Wall -DUNICODE -DQT_LARGEFILE_SUPPORT -DQT_D LL -DQT_NO_DEBUG -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_THREAD_SUPPORT -DQT_NEEDS_QMAIN -I"C:/Qt/4.1.0/include/QtCore" -I"C:/Qt/4.1.0/include/QtGui" -I"C:/Qt/4.1.0/inc lude" -I"." -I"C:/Qt/4.1.0/include/ActiveQt" -I"release" -I"." -I"C:/Qt/4.1.0/mk specs/win32-g++" -o release\main.o main.cpp main.cpp: In function `int WinMain(HINSTANCE__*, HINSTANCE__*, CHAR*, int)': main.cpp:40: error: cannot convert `const char[14]' to `const WCHAR*' in assignm ent main.cpp:46: error: cannot convert `const char*' to `const WCHAR*' for argument `2' to `int MessageBoxW(HWND__*, const WCHAR*, const WCHAR*, UINT)' main.cpp:57: error: cannot convert `const char*' to `const WCHAR*' for argument `2' to `HWND__* CreateWindowExW(DWORD, const WCHAR*, const WCHAR*, DWORD, int, i nt, int, int, HWND__*, HMENU__*, HINSTANCE__*, void*)' main.cpp:62: error: cannot convert `const char*' to `const WCHAR*' for argument `2' to `int MessageBoxW(HWND__*, const WCHAR*, const WCHAR*, UINT)' main.cpp:68: error: cannot convert `const char*' to `const WCHAR*' for argument `2' to `int MessageBoxW(HWND__*, const WCHAR*, const WCHAR*, UINT)' mingw32-make[1]: *** [release\main.o] Error 1 mingw32-make[1]: Leaving directory `D:/C++' mingw32-make: *** [release] Error 2 Koden er: #include <QApplication> #include <QPushButton> int main(int argc, char *argv[]) { QApplication app(argc, argv); QPushButton hello("Hello world!"); hello.resize(100, 30); hello.show(); return app.exec(); } Endret 19. februar 2006 av kcobain Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Fant noen demoer i Qt mappa. Fikk denne filmeldingen(Se vedlegg). Alt tyder på at den er feil installert. Jeg har gjort alt som står i install fila. Og reinstallert flere ganger. Noen som veit om en install Qt for dummies? Endret 19. februar 2006 av kcobain Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hmm... Jeg gjør bare slik: 1. cd prosjekt 2. qmake -project 3. qmake 4. make Og det funker Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Akuratt det samme som jeg gjør. Men får mange feilmeldinger. Så Qt blir av en eller annen grunn installert feil. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Har fått det til å funke. Men jeg har laget et design i Designer, også lurte jeg på hvordan jeg fikk det inn i prosjektet. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå