J-K-L Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei! Jeg er i planleggingstadiet av en ny htpc. Jeg kommer til å bygge den fra scratch inn i et selvlaget kabinett. Det jeg gjerne kunne tenkt meg er egne knapper til play, spol, stopp, pause, etc. i fronten sammen med et LCD-display. Jeg vet hvordan jeg skal montere displayet og hvor jeg får kjøpt det, men jeg er totalt blank når det gjelder knappene. Jeg kunne ikke finne noe informasjon om dette noe sted, vet ikke om det i det hele tatt er mulig. Det jeg har vurdert er å skru fra hverandre en MSI megapc og ta de delene jeg trenger, men det er ikke akkurat den beste løsningen i dette tilfellet. Har dere noen råd eller tips? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det vil bli bortkastet penger da du ikke trenger kabinettet osv.. Hvor stort kunne du tenke deg det ? Med tanke på HK.. Lenke til kommentar
J-K-L Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Det vil bli bortkastet penger da du ikke trenger kabinettet osv.. Hvor stort kunne du tenke deg det ? Med tanke på HK.. 5635824[/snapback] Vel, her er et bilde av hvordan jeg ser for meg fronten. Knappene under displayet er de det er snakk om. I tillegg er det en volumskruknapp der. Dimensjonene på frontpanelet er vel kanskje rundt 30x10 cm kanskje. En annen mulighet jeg har vurdert nå er å ta PCB'en fra en gamepad eller noe annet med knapper jeg kan mappe senere, for så å lodde på brytere fra Elfa. Da kan jeg fabrikkere selve knappen selv. Er litt usikker på hvordan jeg skal koble det (både hardware og software-messig), men det ligger an til å være den beste løsninga hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå