Gå til innhold

Mens vi venter på at "Supermann vender tilbake"

Dotten

Hvilken forventinger har du til filmen?  

239 stemmer

1. 1. Hvilken forventinger har du til filmen?

• [IMG]http://www.crazypeople.nl/Smileys/smilies/mf_dribble.gif[/IMG]
      1
    • [IMG]http://forums.telenet.be/breedband/images/smilies/thumbsup.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.asjcollection.com/board/images/smilies/hmm.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.werewolf.com/vb/images/smilies/shrug.gif[/IMG]
      0
    • [IMG]http://www.exisle.net/mb/style_emoticons/default/thumbs-down.gif[/IMG]
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

21 millioner dollar tok den inn på åpningsdagen. 8. beste noensinne for en film som åpnet på onsdag. Likt med War Of the Worlds, men et stykke bak den soleklare eneren Spiderman 2 som tok inn over 40 millioner når den åpnet på en onsdag.

Lenke til kommentar

Den debuterer med 7,9 på IMDB som gir plassering innenfor topp 200. Endel bedre enn Superman originalen og bedre enn begge spiderman filmene. Dog har Batman Begins en litt bedre score (8.2). Er vel beste score så langt i år, muligens.

Men så er det kun 3000 stemmer som er registrert så langt, så det der kan nok fort svinge :)

Men filmen er nok bra, takk og pris.

Lenke til kommentar

SPOILER FRI

Da har jeg sett Superman Returns her i New York, AMC Imax Theatre.

Jeg saa den i gaar, og jeg var sammen med 3 andre (familien min) - og de ble like fornoyde som jeg ble.

Det var en skikkelig bra film. Den hadde en veldig god historie, og det var veldig interessant og se hvordan historien utviklet seg bade paa kjaerlighetssiden og det rene plotet, satt i stand av Lex Luthor. Sistnevnte blir spilt veldig bra av Kevin Spacey - han passer som hand i hanske for denne rollen. Jeg synes han spilte bedre i denne filmen enn i American Beauty. Alle de andre skuespillerprestasjonene var ogsaa gode, og Brandon Routh gir et godt inntrykk. Eneste jeg kan utsette paa ham er at han kanskje minner meg om Christopher Reeve litt mye i form av skuespillerprestasjonene, men det er vel ikke nodvendigvis dumt? Han spilte forresten ogsaa veldig morsomt som Clark Kent noen ganger ogsaa. Litt morsomt og tenke paa; Clark Kent er omtrent som en komedie figur (han er saa klumsete), mens Superman er hans rake motsetning. Den sistnevnte faar vi se at ikke er super hele tiden og, men jeg skal ikke rope noe!

Det var full sal, og det var virkelig moro og se Superman i 3d og - det funket veldig bra (ja du gjettet riktig, med de gode gamle brillene), dog var det i utvalgte scener som var tilsammen paa 20min. I tillegg lo salen veldig mye (fordi det er mange lattermilde oyeblikk), og gjispet og heiet da superman themet til John Williams ladet opp for "the man himself" gikk i aksjon. Forresten var themet akkompanert av den beste vignetten jeg tror jeg noensinne har sett, som var rett og slett en trollbindende reise i rommet.

Du kan fole at Bryan Singer har mye respekt og er veldig glad i Superman franchisen. Fordi dette er en av hans bedre (beste?) filme®, saa absolutt.

Filmen har ogsaa en stor overraskelse, som gjor en fin tvist i plotet. Alt i alt gikk jeg ut av salen med et stort smil rundt munnen, og jeg lo og ble forbuaset av div. scener flere ganger! Scener som er vaert og merke er "fly scenen" som har en fantastsik finish, og finalen med Lex Luthor.

Ungen til Lois Lane blir spilt veldig bra av Tristan Lake Leabu. Som er bade morsom og modig! James Marsden som Jimmy Olsen er ogsa en figur du blir glad i, pga. at han har en del bra kommentarer og ansiktsutrykk. Det skal ogsaa nevnes at lakeiene til Lex Luthor er folk du ler litt av, spess. pga av et "symbol" paa ett av hodene. Kitty fungerer veldig bra sammen med Lex, som er hans motsetning i form av intelligens og ambisjoner.

Kan godt skrive mer, vis noen onsker det eller har noen sporsmal. Men naa er det desverre sengetid i New York. Kanskje jeg oppdaterer min lille anmeldelse senere.

En sterk 8 / 10.

Beklager vis det er litt raskt skrevet eller ikke har vanlige norske tegn.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Bør man ha sett Superman I og II før man ser denne?

6419088[/snapback]

Jeg vil tro det er en fordel, spesielt med tanke på en liten overaskelse som finner sted i Superman Returns.

Og om du sliker Supermann (virker slik på nicket ditt) og ikke har sett de to filmene så se dem! Superman I er en av de aller beste filmene basert på en tegneseriehelt som noensinne er laget. Det på tross av at den er fra 78. Supermann II ble litt ødelagt av at Richard Donner fikk fyken.

Lenke til kommentar

After grossing over $32 million on Wednesday and Thursday, Warner Bros' Superman Returns was able to top the weekend with approximately $52.1 million in over 4,000 theatres, an average of $12,829 per theatres. Its total of $84.3 million in five days exceeded that of Batman Begins and Peter Jackson's King Kong in their first five days, but it's pretty disappointing compared to the $200 million plus price tag it cost to tell the Man of Steel's latest adventure. It wil hope to build on any word-of-mouth in the next few days before Disney's Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest takes over next weekend.

Blir spennendes å se hvilken filmer den makter å slå av de andre tegneserieheltbaserte. Listen er som følger:

Spider-Man (2002) $403,706,375

Spider-Man 2 (2004) $373,377,893

Batman (1989) $251,188,924

X-Men: The Last Stand (2006) $228,533,394

X2 (2003) $214,948,780

Batman Begins (2005) $205,343,774

Batman Forever (1995) $184,031,112

Batman Returns (1992) $162,831,698

X-Men (2000) $157,299,717

Fantastic Four (2005) $154,695,569

Superman (1978) $134,218,018

Hulk (2003) $132,122,995

Superman II (1980) $108,200,000

Batman & Robin (1997) $107,285,004

Daredevil (2003) $102,543,518

Slik det ser ut til nå, med tanke på at den gjør det bedre enn King Kong og Batman Begins så vil den nok plassere seg bak Batman, men foran X-Men: The Last stand. Dette er dog den amerikanske listen, skal man se på verdensbasis:

Spider-Man (2002) $806,700,000

Spider-Man 2 (2004) $783,577,893

X-Men: The Last Stand (2006) $420,933,394

Batman (1989) $413,200,000

X2 (2003) $406,400,000

Batman Begins (2005) $352,000,000

Batman Forever (1995) $335,000,000

Fantastic Four (2005) $329,295,569

X-Men (2000) $294,100,000

Superman (1978) $289,400,000

Batman Returns (1992) $282,800,000

Hulk (2003) $241,700,000

Batman & Robin (1997) $237,200,000

Med tanke på at Supermann har langt større apell og potensiale enn de overnevnte, med unntak av Spiderman, så kan man anta at filmen nok vil ende på mellom 500-600 millioner om kritikken er like bra her som i statene. Blir summen under 500 millioner så er det en liten krise for filmen, da den ikke vil makte å tjene inn utgiften på kinobesøkene (dog vil nok DVD salg og leketøyssalg ordne dette). Men filmen kostet 206 millioner, med markedsføring i tillegg så må man nok opp i 500-600 millioner for å tjene inn utgiftene (husk at kinoene tar sin del av kaken)

Lenke til kommentar

Dessverre er endel scener kuttet fra filmen. En god del av det man ser på trailerne er ikke med i filmen. Men man måtte vel kutte, når filmen er 2 timer og 34 minutter lang så tøyer man en grense.

Men får håpe de slipper en extended version på DVD :)

Lenke til kommentar
Dessverre er endel scener kuttet fra filmen. En god del av det man ser på trailerne er ikke med i filmen. Men man måtte vel kutte, når filmen er 2 timer og 34 minutter lang så tøyer man en grense.

Men får håpe de slipper en extended version på DVD :)

6444851[/snapback]

Aye.. Lotr Ex versjonene var jo mye bedre en kino-cut versjonene.. Selvom de er lenger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Filmen var helt ok. Det var noen øyeblikk som ga meg frysninger (som oftest CGI), men selve historien og spesielt Lois Lane imponerte ikke.

6535295[/snapback]

Samme oppfatning som jeg har. Kate Bosworth var nesten like ille som katie Holmes, men kanskje ikke helt hennes feil så dårlig hun var skrevet. Manusforfatterne er Supermanns kryptonit i denne filmen :wee:

Lenke til kommentar
Filmen var helt ok. Det var noen øyeblikk som ga meg frysninger (som oftest CGI), men selve historien og spesielt Lois Lane imponerte ikke.

6535295[/snapback]

Samme oppfatning som jeg har. Kate Bosworth var nesten like ille som katie Holmes, men kanskje ikke helt hennes feil så dårlig hun var skrevet. Manusforfatterne er Supermanns kryptonit i denne filmen :wee:

6536118[/snapback]

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det hadde ikke vært negativt om Supermann kjempet mot noen som var super. Når Lex er skurken, så blir det bare kryptonitt og at han må seire over sine egne feil, og derfor ble de spektakulære scenene fraværende etter en halvtime. Etter flyet var det ingen store hinder som krevde Superstyrken (utenom tidenes teiteste slutt), det var kun snakk om å overkomme kryptonitt.

Hvor er superskurkene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...