[CyB]girl Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg skal installere nettverk mellom 2 maskiner, en XP og en ME, jeg har gjort det før, men denne gangen går det bare ikke.... Maskina med ME finner ikke maskina med XP og motsatt... Hva kan grunnen være? Jeg har prøvd med installasjonsdiskett og WinXP CD-Rom, ingen av delene fikk nettverket til og funke.. Det blinker bak på nettverkskortet til begge maskinene, å på den med XP på, kommer det opp et ikon om at nettverktilkoblingen er koblet til når jeg slår på maskinen med ME.... Håper det er noen som kan hjelpe meg! Vennlig hilsen Camilla 14 Alias [CyB]girl Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 kan jo prøve dette. Start>run>cmd>ping (navnet på maskinen du skal komme inn på) Med mindre du allerde har gjort det og det ikke funka. Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Da kommer det bare Forespørsel ble avbrutt... Jeg prøvde Start>Kjør>"navnet på maskinen" Men det gikk ikke, da kom det bare; Finner ikke "navnet på maskinen" Har ikke peil på hva jeg skal gjøre lenger... Vennlig hilsen Camilla 14 Alias [CyB]girl Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Næi, hør nå hær! 1: Kjører maskinene på samme IP nett? (192.168.0.X) 2: Subnet? (255.255.255.0 for overstående IP range) 3: Har du riktig arbeidsgruppe? ps. er åsså 14 år :wink: Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Kjører den maskinen med XP på "motta IP", dette fordi jeg skal dele nett-tilkoblingen på maskinen med ME. Maskinen med ME kjører med 192.168.0.X og en nettverksmaske på 255.255.255.0 Når det gjelder arbeidsgruppe har jeg prøvd både MSHOME og WORKGROUP... Vennlig hilsen Camilla 14 Alias [CyB]girl http://home.no.net/kolstadc/ Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 hehe, fjortiss gjeng her gitt ;D men, det er ganske vanskelig å få nettverk med ME og XP (har alltid hatt problemer med det, ender alltid med at jeg legger inn xp eller 2k på maskina med ME) hvorfor ikke legge inn 2k på me maskina di ? Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 For det første; maskina som nå kjører med ME, vil ikke ta XP, det kommer bare en hel del med feilmeldinger om part. "X". Siden part. "X" er en partisjon som ligger på samme HD som part. "C" går det heller ikke an å koble fra part. "X" under installasjonen av XP. Forresten, har hørt om win2k, men har aldri prøvd det.... Vennlig hilsen Camilla Alias [CyB]girl Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: [CyB]girl skrev (2002-09-21 16:21):Kjører den maskinen med XP på "motta IP", dette fordi jeg skal dele nett-tilkoblingen på maskinen med ME. Har du satt opp internettdelingen på ME maskinen? Har du da satt den opp til å dele ut ip-adresser (DHCP server)? En lett løsning er jo å angi en ip adresse og subnet maske på XP maskina. (feks. 192.168.0.10 - 255.255.255.0) Siifra om det funker da. Lenke til kommentar
Tukun Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Enkelt og greit, avinstaler en av osene også instalerer du lik OS. Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-21 16:21, skrev [CyB]girl:Kjører den maskinen med XP på "motta IP", dette fordi jeg skal dele nett-tilkoblingen på maskinen med ME.Maskinen med ME kjører med 192.168.0.X og en nettverksmaske på 255.255.255.0Når det gjelder arbeidsgruppe har jeg prøvd både MSHOME og WORKGROUP... Hei Dette her funka hos meg (måtte teste,hadde ikke noe annet og gjøre) -Satte ip adressa på Xp maskin på 192.168.0.2 Og arbeidsgruppe Workgroup. -På ME maskinen har du jo 2 nettverkskort.Det ene som brukes til internett og det andre til nettverk mellom maskinen. -Det til internett står på motta automatisk ip -Det andre Satte jeg ip 192.168.0.1 arbeidsgruppe Workgroup -Husk bruk krysset ipkabel hvis du ikke har hub. -Så deler du ut det nettverkskortet som tar inn internett med deling av internett. Dette funka fint for meg da jeg testet.. Håper du har fått det til eller får det til nå. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå