TriNitroToluen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Heisann Jeg driver for tiden og ser på diverse groupwaresystemer. Dette er da tidkrevende og jeg fikk en ide om at dette hadde vært noe for hwb å kjøre en test på. Da slipper folk i framtiden og teste mange systemer før de finner den rette. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Heisann Jeg driver for tiden og ser på diverse groupwaresystemer. Dette er da tidkrevende og jeg fikk en ide om at dette hadde vært noe for hwb å kjøre en test på. Da slipper folk i framtiden og teste mange systemer før de finner den rette. 5627990[/snapback] Tror ikke du unngår å kjøre egne tester for å finne det rette: HWB kan kjøre tester for å finne hva som er best i en gitt situasjon, som garantert ikke passer for alle andre. Det slike tester kan gi er en pekepinn, men man må alltid ta en selvstendig vurdering/evaluering opp mot egne system, og hvilke behov man har. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det er vel strengt tatt ikke behov for tester av groupware systemer, vi kan vel alle med hånden på hjertet si at Microsoft Exchange er den klare vinneren. Om ikke Exchange holder de mål, så finnes det nok en tilleggsak som kan installeres utenom (prosjektstyring, CRM, etc.). Jeg har selv testet noen groupware løsninger. Helt ærlig må jeg si at det er labert i forhold til Exchange. Derimot om du ser etter mer komplekse nisje løsninger, så vil jo det uansett være vanskelig å teste. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 alle med hånden på hjertet si at Microsoft Exchange er den klare vinneren. Om 5645125[/snapback] Exchange er vel og bra det, men vi skal ikke glemme at vi også har produkter som Notes og Groupwise. Begge disse brukes også i stort omfang i enkelte store bedrifter. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 @franken: Nettopp derfor trengs det tester, for å belyse alternativ i et monopolisert marked. Og Exchange i seg selv er et makkverk, det er Outlook som er nøkkelen til suksessen. Det mangler komplette og gode gruppevareklienter som kan konkurrere. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 @franken:Nettopp derfor trengs det tester, for å belyse alternativ i et monopolisert marked. Og Exchange i seg selv er et makkverk, det er Outlook som er nøkkelen til suksessen. Det mangler komplette og gode gruppevareklienter som kan konkurrere. 5673756[/snapback] Forsåvidt egentlig ikke helt enig. Jeg skjønner du hva mener, men er ikke helt enig. Problemet er at de fleste groupware systemer bygger på samme grunnprinsippene. Om det er Outlook eller Exchange som er nøkkelen til suksess er stort sett urelevant så lenge resultatet blir bra. En Exchange løsning, uavhengig av monopol eller ikke, er en glimrende løsning som det finnes meget få gode og relevante konkurrenter. Uansett, en test kunne jo vært greit, men ville det ikke vært mye jobb for et resultat de fleste allerede vet? Ville vært OK å finne hvilke andre systemer som faktisk kan gjøre en god jobb også. I mine øyne blir det litt som å teste hvilke operativsystem som er best. Noen vil selvsagt si Linux eller MacOSX, men om det er særlig relevant er jo er helt annet spørsmål... -Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå