Foto-amator Skrevet 18. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2006 Dette er tatt med et nytt kamera. Jeg testet ut en av farge-forsterkings modusene i kameraet, men er veldig usikker på resultatet. Noen ganger synes jeg fargene er kule, andre ganger alt for sterke og kunstige. Hva synes dere som kan faget? Og selvfølgelig - hva synes dere om bildet? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Ikke så værst. fint motiv. litt dyster stemning men jeg synes det var fint Lenke til kommentar
kaffelars Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Bildet er fint det, men prøv å rette det opp (horisonten). Og trenger det "rusket" i forgrunnen der å være med? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Bildet er fint det, men prøv å rette det opp (horisonten). Og trenger det "rusket" i forgrunnen der å være med? 5634976[/snapback] Er litt i tvil om det "rusket" jeg også, men det er mulig det passer inn. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Rett horisont er første bud, jeg ville også jekket ned blåfargen ganske mye. Noen ganger er det pent, men jeg syns det ble for mye akkurat her. Smak og behag, sikkert. Lenke til kommentar
Foto-amator Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Takk for konstruktiv tilbakemelding. Jeg gjorde et forsøk på å rette horisonten og rydde vekk "rusket", og jeg må bare si at dere vet hva dere snakker om - mye bedre . Jeg har også lurt på å tone ned blåfargen, men foreløpig har jeg ikke fått det til, uten at resten av fargene også blir ødelagt...jeg får spørre om litt veiledning i bildebehandling, men det hører vel hjemme i et annet forum. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 nå ble det penere, ja! det var for mye forgrunn i det første bilde, men ble straks bedere. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Skulle ha vært litt skarpere lenger unna, men... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 Helt okei bilde etter siste redigering, men ikke noe spesielt. Det skal mye til for å ta et bilde av en solnedgang som får folk til å snu på hodet nå lengre. Et av de mer oppbrukte motiver i fotografiets historie. Milt, bilder i signatur er ikke tillatt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2006 I etterkant synes jeg kanskje det var bedre med det "rusket", men horisonten måtte rettes. Rusket var kanskje det som gjorde bildet litt annerledes. Husk det, alle som legger inn landskap. Skeiv horisont holder kun når det er åpenbart bevisst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå