Corn Flakes Skrevet 18. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2006 Heisann. I dag var det strålende fint vær i Bergen. Derfor kunne jeg ikke dy meg en liten tur opp Ulriken. Prøvde meg litt på bilder i høykantformat. Har ikke så mye erfaring som fotograf ellers så jeg tar imot all kritikk som kan gjøre mine fremtidige bilder bedre. Kom gjerne med komentarer på komposisjon, bildeteknikk og motivvalg. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2006 Der var det ikke mye snø nei.. Komposisjonen funker ganske bra, motivene funker ikke. Dette blir litt for hverdagslig/vanlig for at de skal stikke seg ut. Det blir en litt snapshotfølelse over bildene. Har desverre ikke noe konkret å sette fingern på. Prøv på nytt med litt andre motiv. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2006 Det eneste som stikker seg ut fra det helt ordinære, er det av stien. Det er faktisk et spennende motiv, synes jeg. Spor av mennesker fascinerer meg, når de fremstår på den måten. Broer, veikonstruksjoner, jernbanespor, stier... Det må litt forsiktige justeringer til i PS for at det skal fungere, men det har potensiale. Det virker desverre litt uskarpt, men det kan være fordi bildet er litt lite. Forsøk å jobbe litt med det bildet, hvis det er skarpt. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2006 Alle orginalbildene er skarpe og fine, var nok bare resize'er programmet som ødela de litt. Jeg har ikke så mye ferdigheter i etterbehandling, men skal se om jeg får til noe. Har bare Paint Shop, men den funker vel den og tror jeg. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2006 Etter oppfordring av PMnormal, (ingen kan si at jeg er treig i alle fall ) har jeg prøvd å paintshoppe skogsbilde som jeg la ut her tidligere i år. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ta fatt i, men bestemte meg til slutt for å forsøke å fremheve det som PMnormal påpekte, nemlig det menneskeskapte, i dette tilfelle "Stien". Jeg ville ikke ta helt av, så jeg klarte å begrense meg til å fremheve stien, legge litt mer trykk og varme i fargene og øke kontrastene en smule. Og her er resultatet. Hva sysn dere? Er dette brukanes, eller burde jeg ha gjort noe anerledes, eller hatt mer/mindre av noe, eller muligens croppet bildet på noen slags måte? Alle innspill er velkommne Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2006 Ble litt rødt det siste. Ser ut som det er fra Afrika. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2006 Ser ut som om du har klart å plassere motivet (sti etc etc) midt i bildene. Det gir sjelden den spenst du ønsker. (Blikket sendes rett ut av bildet). Forsøk å plasser disse markante linjene til siden for midten (gyldene snitt). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg tenkte også på Afrika med en gang. Det er slik jordsmonnet ser ut der. Bildet er fremdeles greit, og de afrikanske fargene skader ikke. Ser ikke helt poenget i at et foto skal være realistisk til enhver tid. Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juli 2006 No som du nevner det, så var det kanskje en smule rødt ja. Afrika var ikke helt der jeg hadde tenkt meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå