Gå til innhold

Prøver meg på høykantbilder

Anbefalte innlegg

Heisann.

I dag var det strålende fint vær i Bergen. Derfor kunne jeg ikke dy meg en liten tur opp Ulriken.

Prøvde meg litt på bilder i høykantformat. Har ikke så mye erfaring som fotograf ellers så jeg tar imot all kritikk som kan gjøre mine fremtidige bilder bedre.

Kom gjerne med komentarer på komposisjon, bildeteknikk og motivvalg.

post-81496-1140299455_thumb.jpgpost-81496-1140299510_thumb.jpg

post-81496-1140299534_thumb.jpgpost-81496-1140299553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste som stikker seg ut fra det helt ordinære, er det av stien. Det er faktisk et spennende motiv, synes jeg. Spor av mennesker fascinerer meg, når de fremstår på den måten. Broer, veikonstruksjoner, jernbanespor, stier...

Det må litt forsiktige justeringer til i PS for at det skal fungere, men det har potensiale. Det virker desverre litt uskarpt, men det kan være fordi bildet er litt lite. Forsøk å jobbe litt med det bildet, hvis det er skarpt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Etter oppfordring av PMnormal, (ingen kan si at jeg er treig i alle fall :p ) har jeg prøvd å paintshoppe skogsbilde som jeg la ut her tidligere i år. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ta fatt i, men bestemte meg til slutt for å forsøke å fremheve det som PMnormal påpekte, nemlig det menneskeskapte, i dette tilfelle "Stien". Jeg ville ikke ta helt av, så jeg klarte å begrense meg til å fremheve stien, legge litt mer trykk og varme i fargene og øke kontrastene en smule.

Og her er resultatet.

post-81496-1151191104_thumb.jpg

Hva sysn dere? Er dette brukanes, eller burde jeg ha gjort noe anerledes, eller hatt mer/mindre av noe, eller muligens croppet bildet på noen slags måte?

Alle innspill er velkommne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...