Gå til innhold

Kombinert DVD-leser og DVD-brenner?Dual layer?

Tokse

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en kombinert DVD-leser og DVD-brenner, men vet ikke hvordan jeg gjenkjenner dette hos de forskjellige nettutsalgene på hardware. Ser det er noen av DVD-brennerne det står "dual layer" på noen av DVD-brennerne. Hva betyr det? :hmm:

Endret av Tor79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At den kan brenne i to lag på tomme DVD plater som støtter dette.

Det er bare å finne en DVD brenner fra en netshop å kjøpe den. Du kan ikke gjøre veldig feil. Ser du en med dual layer er det bra også! Nec sine har lenge vært ganske bra. Du vil helt sikkert fra andre her nå få spesifike anbefalinger, særlig sidne jeg sa NEC nå så vil sikkert noen andre si BenQ, Sony eller noen andre. Så som du ser, er det mange å velge mellom og alle har forskjellige favoritter.

Hvis du ser en du vil kjøpe kan du google modell navnet og se om du finner tester av den. Så kan du lese selv hva andre synes om den.

AKIRA

Lenke til kommentar

Ja, som nevnt over.

Det har aldri vært en DVD brenner som ene og alene er det. Kan den brenne en DVD, så kan den lese en DVD. Det er gitt i teknologien.

Å se en DVD film er noe annet. Da er du avhengig av software. DVD spilleren er bare halve "løsningen".

Men det virker for meg som om du kanksje ikke bygger så mye PCer. Vet du hva du gjør med et løst DVD drev når du får det? Hvordan du kobler det i maskina de, hvordan du kobler lydkortet til den osv?

Lenke til kommentar
Å ja.. Hvordan kan jeg se på beskrivelsen av DVD-brenneren at den også er en DVD-leser da?
Meg bekjent så kan alle DVD-brennere lese DVD-plater. Altså både brenne og lese i samme enhet.

5627881[/snapback]

Aha, trenger man da altså bare en DVD-brenner, og ikke en DVD-brenner OG en DVD-leser?

Ja da kan bygge PC, men har bare hatt CD-brenner så langt, og da måtte man (meg bekjent) ha CD-brenner og CD-leser, hvis jeg ikke har vaklet i blinde all denne tiden..

Endret av Tor79
Lenke til kommentar

Tja, når prisen på en DVD leser og brenner er så å si den samme så er poenget borte med en av hver. Men kjøp gjerne to om du skal kopiere. En å lese fra, og en å skrive til. Om du har plass til to i systemet ditt da.

Men for å gjøre det 100% klart (for nå ser jeg litt hva du tenker).

En DVD leser kan bare lese av DVD og CD plater.

En DVD brenner kan lese av og brenne DVD og CD plater.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Tja, når prisen på en DVD leser og brenner er så å si den samme så er poenget borte med en av hver. Men kjøp gjerne to om du skal kopiere. En å lese fra, og en å skrive til. Om du har plass til to i systemet ditt da.

AKIRA

5627929[/snapback]

Men ellers kan man altså kopiere ved å først å ha i orginalCDen, så stikke inn den brennbare CDen når brenneprogrammet ber om det?(Hvis man bare har DVD-brenner)

Lenke til kommentar

Hvis du ser en du vil kjøpe kan du google modell navnet og se om du finner tester av den. Så kan du lese selv hva andre synes om den.

AKIRA

5627855[/snapback]

Og i de fleste seriøse tester, så vinner BenQ DW1640.

Sjekk cdfreaks, eller OC-Freak sin brenner/platetråd som ligger som sticky øverst på siden for lagringsmedier.

Lenke til kommentar

AKIRA

5627929[/snapback]

Men ellers kan man altså kopiere ved å først å ha i orginalCDen, så stikke inn den brennbare CDen når brenneprogrammet ber om det?(Hvis man bare har DVD-brenner)

5627977[/snapback]

Ja det er ingen problem. Eneste forskjellen er at det ikke går like raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...