Mr.Anki Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 har en gammel pc'e. Som jeg har formatert disken på, men nå greier jeg ikke opne fra cd-rom fra oppstart. når jeg starter den så kommer bilde 1 opp. Venter litt så kommer bilde 2 opp så trykker jeg en på en tast og bilde 3 kommer.. bildene ser du nedenfor! noen som vet hvordan jeg han få innsalert OS igjen.. Kan det ha noen med at jeg formaterte disken i en annen pc ? 1 2 3 Lenke til kommentar
nifty Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hva med å gå i BIOS , og sjekke bott sequence der ? Mulig bootsektoren er def. på harddisken, men for å få inn windows, eller noe annet, må du kunne boote fra CDROM, eller annet medie ...... _nifty_ Lenke til kommentar
Odin2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Du må inn i BIOS og setta CDROM som Boot media 2. Då ska han starta med cden. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Du må inn i BIOS og setta CDROM som Boot media 2.Då ska han starta med cden. 5627971[/snapback] CDROM står ikke på lista Lenke til kommentar
Odin2 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Oisann, då var det litt verre... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 [1] Last ned denne fila: http://www.torontotechcenter.com/support_files/bootme.exe [2] Start filen [3] Sett en diskett [4] Når den spørr om å få formatere disketten svarer du ja. (NB! Dette sletter alt på disketten, hvis du trenger innholdet så ta en backup først!) [5] Sett disketten inn i den gamle maskinen [6] Start opp Nå kan du gå inn på cdstasjonen i DOS og installere OS derifra. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 [1] Last ned denne fila: http://www.torontotechcenter.com/support_files/bootme.exe[2] Start filen [3] Sett en diskett [4] Når den spørr om å få formatere disketten svarer du ja. (NB! Dette sletter alt på disketten, hvis du trenger innholdet så ta en backup først!) [5] Sett disketten inn i den gamle maskinen [6] Start opp Nå kan du gå inn på cdstasjonen i DOS og installere OS derifra. 5629076[/snapback] Skal jeg sette floppy som bott media 2 ? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Tror det er det samme om du har den som 1,2 eller 3. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 hva skal jeg veldge her ? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 hva skal jeg veldge her ? 5629186[/snapback] jeg har prøv 2 og 3 men jeg får bare detta bilde opp Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 hvor er det jeg skal sette inn en sånn "plukk" i cd-rommen og hardisken ? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Aha, du har vel aldri holdt på med DOS du? Æsj, da ble dette værre. Hvilen Windows-version er det du skal installere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå