jaiw_3 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Jeg lurte på om man ha en skriver i et felles nettverk, og hvordan man setter det opp. Har bare en skriver som jeg vil dele mellom tre maskiner. Endret 18. februar 2006 av jaiw_3 Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Høyreklikk på skriveren -> Deling... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Om skriveren er tilkoblet en av PC'ene så gjør som Kjekulf sa. Høyreklikk på skriveren under start-printere og telefakser og velg Deling. Del den deretter ut. Pass også på at firewall som kanskje er installert på den PC'en har aktivisert å dele skrivere. Om skriveren er tilkoblet nettverket med eget nettverks-kort så må den da settes opp med IP adresser etc. Deretter så kan man legge inn driveren direkte på hver av de tre PC'ene, da slipper den ene PC'en å stå på hele tiden for at man skal kunne printe. Om man installerer driveren på en PC, deretter deler ut så vil det fungere som avsnittet over. Den PC'en som printeren er tilkoblet via USB/paralell vil fungere som en printserver. Det samme vil skje om det er en nettverks skriver som driverene kun blir installert på en PCe og deretter delt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå