Gå til innhold

Ta av brannmur på modem

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer bare på hvordan jeg tar av brannmuren på et modem? Har kjøpt serial til City of Villains, men når jeg skal laste det ned med "CoVupdater" så står det bare "Connecting.." hele tida.. har tatt av windowsbrannmur og deaktivert Norton Antivirus.. folk sier det må være brannmuren på modemet... Har Speedtouch.. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke i modemet brannmuren sitter, men i routeren. For å komme inn i routeren åpner du Internet Explorer og skriver "Http:\\adressen.til.routeren" i søkefeltet.

For å finne adressen til routeren åpner du "Kjør", og skriver cmd. Når du får opp vinduet, skriver du ipconfig, og du får frem adressen til "default gateway". Dette er adressen til routeren.

Jarbra :)

Lenke til kommentar

joda, fikk det til, var bare å restarte PCen :p hehe... Men nytt problem (som jeg har hatt lenge): Internett skrur seg av og på hele tiden, når jeg ikke bruker routher også.... Modemet bare begynner å blinke i noen sekunder, så logger msn, battlefield osv ut også funker det igjen.. det skjer ca hver 15 min.. utrolig irriterende.. er det linja eller er det noe med modemet (vi har prøvd 3 modem)

Lenke til kommentar
joda, fikk det til, var bare å restarte PCen :p hehe... Men nytt problem (som jeg har hatt lenge): Internett skrur seg av og på hele tiden, når jeg ikke bruker routher også.... Modemet bare begynner å blinke i noen sekunder, så logger msn, battlefield osv ut også funker det igjen.. det skjer ca hver 15 min.. utrolig irriterende.. er det linja eller er det noe med modemet (vi har prøvd 3 modem)

5631749[/snapback]

har samme problem,men har ikke fått svar på den andre tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...