Medisinmannen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei! Jeg leter et program som kan styre gpu viften, helst fra windows. har zalman vf700-cu og står på maks og bråker litt mye... Er der noen bra program der ute? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvordan er viften koblet til strøm? Om viften er koblet til PSU med kabelen som fulgte med så er det ingen mulighet for styring, med den kan du bytte over til 5V for stille operasjon.. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 tror den er koblet igjennom hk, fordi at når jeg lastet ned et program som skal klokke automatisk (elns) (ntune) begynte det å bråke :S Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det er bare til å se inni kabinettet så er du sikker, bråk kan komme fra andre vifter også.. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 fant det ut nå.... det funket med speedfan... men bråker amd 3700+ sin prossesor vifte så mye da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Originalviften er ikke akkurat hva jeg vil kalle stille.. Edit: om det ble mer stille ved bruk av speedfan så ikke se bort ifra at det er CPU viften du stiller på, den skal bråke en GOD del mer enn zalman kjøleren sin vifte.. Endret 18. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 joda... men nå var det slik at jeg slo av speedfan og da begynte bråket igjen :S Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Men vet du at det bråket er fra vifte på skjermkort og ikke en annen vifte i pcen? Anbefaler deg å sjekke måten skjermkort viften er koblet, anbefaler også å følge med på temperaturer mens du holder på med vifteinnstillinger.. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 ser på temraturene hele tiden, tipper at det er cpu viften som bråker aller mest, men den skal jeg skifte snart. Problemet er at zalman viften overgår amds vifte, siden den står på fuldt! Og jeg greier ikke å få den til å bråke mindre! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er kjøleren satt på privat eller er det skjermkort med ferdigmontert zalmankjøler fra fabrikk? Fra fabrikk så er det koblet til strømpluggen på selve skjermkortet, er det privatmontert er det vanligvis koblet med en kabel der man kan bytte over til en annen farge og kjøre på 5V (12V og 5V plugger på kabelen). Anbefaler å sjekke ut dette først som sist.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå