Gå til innhold

Hva er forsksjellen på XP Pro og XP Home

-mads

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen(e) på Microsoft Windows XP Professional og Microsoft Windows XP Home Edition?

Tenker på vesentlige forskjeller som f.eks. oppkobling til trådløse nettverk og lignende.

Helt til slutt; DETTE ER IKKE NOE JEG HAR PEILING PÅ!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at i XP Home kan du ikke koble deg opp mot et domene, bare Arbeidsgruppe, men i XP Pro kan du koble deg til begge deler: (Kun en av gangen). Hvis du skjønner hva jeg mener.

5627372[/snapback]

Nei egentlig så skjønte jeg ikke det... :blush:

Lenke til kommentar

Okei.

Du vet hvis du høyreklikker på min datamaskin»egenskaper»datamaskinnavn. Der kan du velge om du vil være medlem i et domene eller en arbeidsgruppe. Det valget om å være medlem i et domene har du ikke i Win XP Home, men det har du i Win XP Pro. I Win XP Pro har du også valget å være medlem i en arbeidsgruppe, som er det eneste valget i win xp home.

Lenke til kommentar
Okei.

Du vet hvis du høyreklikker på min datamaskin»egenskaper»datamaskinnavn. Der kan du velge om du vil være medlem i et domene eller en arbeidsgruppe. Det valget om å være medlem i et domene har du ikke i Win XP Home, men det har du i Win XP Pro. I Win XP Pro har du også valget å være medlem i en arbeidsgruppe, som er det eneste valget i win xp home.

5627398[/snapback]

Hva har det å si i bruk..?

Lenke til kommentar

Jeg tror Mads trygt kan kjøpe XP Home. Den har alt en vanlig hjemmebruker trenger. Alt vesentlig som trådløse nettverk er tatt vare på i Home versjonen.

Home mangler endel avanserte funksjoner på nettverk og sikkerhet som de fleste hjemmebrukere ikke trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...