jon-t Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Her heilt ny i php/mySQL og slikt og driver no med å designer min første side i Photoshop, men eg er ganske engestlig til kordan eg skal gjøre det i forhold til kodinga. Eg har satt opp eit phpBB forum før og lurer på om eg kan integrere forumet i websiden min når eg kommer så langt... Eg vil ha ein hjemmeside med innlogging, news system og selfølgelig forumet. Eg vil ha news systemet slik at eg har ein news kategori på forumet som alle emner det blir "plukket opp" til forsiden av nettsiden. Innloginen vil eg ha slik at man er innloget og avataren fra forumet vises på siden mens man er inne på siden. Skulle også hatt ein clan-system med slik at dei som er logget inn kan legge inn siste resultater fra kamper og registrere kommende kamper. Er dette mulig for meg som nybegynner å lage ? Finner mange gode tutorial's for web design og "slicing" men lite for codinga av selve siden, det eg finner skjønner eg heller lite av Det er ikkje tilfeldigvis noen ferdiglagde koder eg kan bruke ? Eg er tilbøyelig for alle forslag til forumtyper som er lette å integrere... Takker for alle tips Endret 18. februar 2006 av jon-t Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Det du spesifiserer er en stor jobb å lage som nybegynner. Har selv drevet med php i ca 3 uker og vet hva det er å begynne på noe sånt Det er en ganske stor jobb, men med hjelp fra diverse guider osv er det mulig! Du kan jo også selvfølgelig spør om ting her på forumet! phpBB er enkelt og integrere! EDIT: Glemte phpBB delen Endret 18. februar 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Trenger ikkje å lage alt sjølv tips til kor eg kan finne kode som gjør noe av dette hadde vert topp og om noen har noen tips Edit: Har sett litt rundt og det som ser vanskeligst ut å lage er å integrere login systemet fra phpBB på selve siden. Nyhetssystemer har eg sett ein del av så vil ikkje tru at det vil bli noko stort problem. Endret 18. februar 2006 av jon-t Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Fant dette skriptet virker lovende og kan dekke noen av tingene eg trenger... www.clanadmintools.com Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 tror joomla kan takle det meste av det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå