Gå til innhold

Elfen Lied - Anbefaler den til alle!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, skal prøve å gi deg en briefing uten å avsløre for mye

Obs : Denne serien er voldelig. En god del blod. o.l

Den handler om noe som heter diclonius eller 2 hornet menneske (en mutasjon), de har en sans som enkelt kan forklares som en sjette sans. Disse er utrolig kraftige og blir sett på som en trussel og låst inn i forskningslaboratorier for å bli forsket på.

En av disse (Lucy) rømmer. Hun blir vasket opp på en strand der hun blir mottatt av Kota og Yuka. Her begynner egentlig historien, så mer vil jeg ikke si. Blir litt mye spoiler da.. :)

Lenke til kommentar

Kan jo likesågodt gi en mer detaljert forklaring på den sjette sansen til dicloniusene, den er dritkul :)

De har altså seks telepatiske "armer" (kalt "vectors" i serien) med en radius på ca 2 meter. Disse er utrolig kraftige, og beveger seg utrolig fort. Dette resulterer i at dicloniusene kan rive folk fra hverandre på ekstremt kort tid og med minimal anstrengelse. Sounds cool? Se serien ASAP!

Edds

Lenke til kommentar
Litt rettelse, edds :p

Lengden og tallet på "armene" varierer fra diclonius til diclonius.

For de som har sett hele serien vet hvem jeg mener når jeg snakker om hun jenta i rullestolen.

6232325[/snapback]

Aah, sorry, glemte det :!:

Noen har lengre/flere enn andre selvfølgelig, ganske viktig det :)

Lenke til kommentar
tøff serie, er en spesial episode og 2 parodier som også er verdt å få med seg.

låner halve anime samlinga til en kompis (han driver med fansub) har 2TB, han har vel 4-5TB. mange bra serier å se på, nesten for mange bra :p

5628920[/snapback]

Oi fy f**n, har han 5 terra med bare anime? :dontgetit:

Har han sett alt sammen og? Hadde jeg konstant tilgang til så mye anime hadde jeg vell blitt sittende her i kjellerstua mi et år i strekk.

On topic: Jeg synes ikke Elfen Lied var noe særlig bra, men det var underholdende å se på. Jeg ser ikke på evnen til å underholde som det eneste kravet for god kvalitets-anime, men heller evnen til å gjøre inntrykk på seeren. Vekke frem spekulering, tanker eller følelser osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...