Gå til innhold

Tilbakemelding på bilde, ment mot pelsdyroppdrett


elisabeta

Anbefalte innlegg

Friskt innslag på forumet, slike bilder ser vi ikke ofte. :)

 

Enig med resten i at budskapet ikke helt kommer fram. Får nok mer romantiske assosiasjoner av dette, noe som jo er bra i seg selv, men ikke bevisst ment.

Uskarpheten var litt uheldig, men ikke lett å få gjort noe med. Bortsett fra det har jeg ikke noe særlig å si om det tekniske. Fin belysning og stemning.

Syns det er et veldig pent bilde, men det blir for romantisk enn det burde vært om man tenker på budskapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et veldig bra bilde, men som så mange andre her på forumet, får jeg mer romantiske assosiasjoner jeg også, ikke det egentlige budskapet om pels og katt, selv om dette er et stort problem, i allefall i Asia.

Som nevnt var uskarpheten ved katten veldig uheldig, men katter beveger seg som sagt, og det er da forstålig at dette blir uskarpt. Selv om dette ødelegger bildet litt!

Bra belysning! Det var noen skygger som jeg ikke helt ble konfertabel med (jeg snakker da om de på ben/skritt partiet. Synes dette trakk litt oppmerksomhet, men det er min egen mening. Skyggene i ansiktet likte jeg, føler det ble en litt mer anonymitet til modellen, og katten ble mer fremhevet. At kattens øyne stirrer mot kamera er perfekt timing. Det blir da et bedre utrykk i bildet, føler jeg.

Alt i alt så var dette et veldig bra portrett bilde, men det blir som sagt ikke de assosiasjonene du håpte å få frem i bildet. :)

 

Men to ting jeg lurer på av ren nysgjerrighet: Hvordan har du tatt bildet? Med tanke på bakgrunn, belysning osv.

 

Og hvordan har du fått en modell til å stille opp til akt-fotografering (hvis dette kan gå under kategorien "akt")?

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva dere mener med at det vanligvis tas i bruk langt mer sjokkerende bilder, men kan det ikke være en bra ting også at det brukes andre metoder for å få frem et poeng? Veldig mange bare snur seg unna når de ser bildene med dyr som blir torturert osv.. de syns det er fælt, men vil ikke vite mer om det pga midlene som tas i bruk.

Dette setter vel mer fokus på hvordan det burde være? Vet ikke jeg :hmm:

 

Ustedalen: Som sagt så er det veldig hjemmemekka setting. Hang opp et sort laken på veggen og ett på gulvet. Hva belysning angår så brukte jeg et rom som blir helt mørkt, satte opp en lampe litt på siden av henne og dekket til på sidene og over så lyset kom på henne - ikke hele rommet. Litt MacGyver løsning ;)

Vankelig å få det til å fungere knirkefritt, men...

 

Modellen var grei å få med.. en venninne av meg som jeg snakket litt med om idéen, og hun var med med en gang. Tror nok det er langt enklere for jenter å få med "akt-modeller" enn det kan være for menn. Eneste punktet var at hun ville ha ansiktet delvis skjult, som jeg jo syns passet fint pga at jeg ville ha henne til å fremstå som litt anonym i forhold til katten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...