Gå til innhold

20" lcd, hvilken?

scarface15

Anbefalte innlegg

skal da ha meg en lcd. 20" fordi jeg trives godt i høyere oppløsninger... Så står jeg og tipper imellom et par.. (ja, jeg spiller)

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=41499 Acer AL2016WS

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=36807 BenQ FP202W

BenQen koster 500 kr mer enn Acern, til tross like stats.. Fant ingen test av acern, så lurer i grunn på om den er verdt penga....

si gjerne i fra om dere vet om en annen 20" lcd under 4000 NOK som dere heller anbefaler..

BenQen har DVI hm... Tipper mot BenQen=)

Endret av scarface15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig så hadde jeg absolutt spart til en bedre skjerm. Jeg har ikke testet Aceren, men har testet Benqen. Den er ikke særlig rå på bildekvaliteten for å si det slik. Jeg vil anbefale deg å spare i en måned. En skjerm har man vanligvis lenge, og da er det litt surt at man kan få en mye bedre skjerm for budsjettet ditt +1000-2000kr.

Lenke til kommentar

Ikke enig i BenQ-vurderingen. Før jeg kjøpte den leste jeg tester fra det store utland hvor den kom vesentlig bedre ut. Fargene er overhodet ikke blasse, og den har ikke noe etterslep (BF2 på 100fps ser ekstremt bra ut). Har testet både på DVI og D-sub, og begge var overraskende bra.

- Trond

Lenke til kommentar
Åleine ser nok skjermen bra ut men saman med dei andre som var i hw-testen så stinka den "big time".

5651061[/snapback]

:hmm: Jeg vurderte den Benq skjermen en stund jeg også, men jeg går nok heller for NEC skjermen jeg linket til lenger oppe :dribble: . Håper hw.no kan få testet den snart. Jeg bestiller den nok om en måned eller to :fun:

Lenke til kommentar
100FPS, på en LCD, analogt eller digitalt, uten etterslep. For 4000kr.

Snakker vi framdeles om LCD? ;) Ikke ment som kritikk, men enkelte ganger må man få lov til å kritisere litt :)

5647923[/snapback]

Øh...ja? LSD er noe annet, eller var det et lurespørsmål?

8 ms responstid ihht. spek skulle gi en teoretisk frekvens på 125 fps, som skulle være nok til å sørge for at det ikke er observerbart etterslep...og jeg ser heller ikke noe.

Jeg har bare laptop-skjermer som sammenligningsgrunnlag hjemme, og de blir selvfølgelig for blasse og lyssvake til å sammenligne med...men jeg klarer ikke helt å forestille meg at denne skjermen hadde blitt bedre med sterkere farger.

Personlig er jeg grisefornøyd. Analogt eller digitalt. Uten etterslep. For 4000 kr.

- Trond

Lenke til kommentar

LSD? :dontgetit: kløklø :D

Det jeg mente var at uansett hvor høy framerate du får i spill, så vil skjermen være begrenset til utgangssignalet fra skjermkortet. Det har ingenting å si med skjermens responstid eller om skjermen koster 8000kr, samme teori gjelder CRT skjermer. Kjører du f.eks. 60Hz, får du "120FPS" i komprimert form uansett hvor rask LCD skjermen er, fordi den blir matet 60Hz :) Med 60Hz blir skjermen matet 60 fulle skjermbilder i sekundet. Får du 120FPS i BF2 kjører du uten VSYNC, og er begrenset til f.eks. 60Hz som betyr at du vil få "tearing", eller delvis overskrevne bilder. Jeg tok et bilde av dette for en tid tilbake.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=47101

Det at skjermen på 8ms skulle gi en teoretisk pikselrespons på 125FPS er jo greit nok :) Min skulle i teorien klare 62.5. Problemet er vel heller med responstiden at en piksel ikke dør/slukkes raskt nok, og at det benyttes heftige metoder for å kompensere og turbo-aksellerere dette til en såpass høy grad at det begynner å gå ut over bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...