ArchW Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei, holder på med noen oppgaver i Murachs C# og sliter endel med arrays. Jeg har et enkelt program der brukeren kan skrive inn en sum, som igjen blir fratrukket 25% rabatt, der resultatet blir vist i en labelbox. Jeg har også et array som skal ta vare på de 5 siste resultatene (slags simpelt kasse-apparat) og når brukeren hopper ut av programmet ved å trykke på knappen Exit, skal de 5 siste resultatene komme frem i en msgbox. Problemet er at jeg ikke får arrayet til å fungere på btnExit{...} sitt scope, fordi det detter utenfor det originale scopet. Har prøvd ved å bruke public og diverse, men får ikke tak i det. Står massevis om de forskjellige array typene i kapittelet men ikke hvordan jeg anvender dem til dette formålet. Har søkt på nett, men finner bare informasjon om de forskjellige typene der også. Noen som kan peke meg i riktig retning? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Høres ikke ut som det problemet gjelder spesifikt for Array, det gjelder vel scope for variabler generellt? Ligger det arrayet i samme klasse som eventhandler? En mulighet er vel å deklarere det static og bruke klassnavnet for å få tak i det hvorsomhelst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå