Gå til innhold

Vil ikke boote linux

Anbefalte innlegg

Tenkte å installe Ubuntu på en gammel maskin. La først inn Windows98 på denne via boot fra cd, men nå vil jeg heller ha inn linux. Problemet er at den ikke gjenkjenner noen distroer som bootbare. Har prøvd Fedora, Ubuntu og Mandriva. Vil helst ha Ubuntu. Er en 300mhz maskin, så den er ikke akkurat helt ny.

Tenkte tanken på boot fra floppy, men har aldri klart å finne det. Noen som har noen forslag?

Hvis det finnes innlegg som dette fra før beklager jeg dette, da jeg ikke fant ved søk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rart at det skal være cd-rom, siden den fungerer opp mot win98. Skal prøve det, men får ikke gjort det før om ei uke eller no, da jeg ikke har maskinen her.

Noen som veit om det i det hele tatt FINNES en bootdisk til disse distroene?

Og, hvis jeg installer på en annen maskin, og setter disken tilbake i denne, vil linux ha noen problemer i ettertid? Windows liker det jo ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

Kommer ingen vei. Den sier at det er feil boot-medie, eller noe i den dur. Platene funker, for jeg har installert på en annen maskin med de. Har sett såvidt på nett at det er flere som plages med det, men har aldri funnet noen løsning. Derfor tenkte jeg på bootdiskett.

Og, jeg kan vel ikke endre på dma før jeg er INNE i linux, og det er jo et stykke igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...