JTJ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei, Jeg har kjøpt en BenQ DW-1640 brenner, bruker Verbatim MC 004 DVD+R plater og Nero7 til å brenne med. Av 10-15 brenninger har jeg nå fått 6 plater som ikke fungerer etterpå og som jeg ikke finner noen filer på etter brenning. Noen som har forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 nei men du kan jo prøve å oppgradere firmwaren Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har også benq1640 og nero 7. Aldri opplevd problemer. Hva har du av maskinvare? Er det data eller film du prøver å brenne? Brant du det samme på de som fungerte og de som ikke gjorde det? Får du noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 firmware er nevnt, ellers så vet jeg det er mange som har hatt problemer med Nero 7. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Maskinvare: Hovedkort MSI K7T266 Cpu: 1,4GHz minne: 256MB HD: 200GB Seagate Det jeg prøver å brenne er film, men da som oppdelte .ts filer på ca 100MB hver. Har prøvd å brenne, sjekket DVD, dersom det ikke var noe på DVD`en har jeg brent den på nytt og da har det virket. Etter noen forsøk rpvde jeg å sette ned farten til 12x for å se om det kunne være feilen, men da fikk jeg opp feilmld. Jeg lagret den, og har lagt den som vedlegg til denne posten. den sier ikke meg så mye. Log.txt Edit: kan se ut som det er problem med Nero. Prøver å brenne CD med en CD-brenner som jeg har brukt lenge uten problem. men nå klarer jeg ikke å brenne CD heller. må prøve å reinstallere Nero. Endret 19. februar 2006 av JTJ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis du har muligheten til å legge inn Nero 6 eller prøve et annet program, ville jeg gjort det for å teste. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg har ikke nero6. Har nå prøvd å innstallere nero7 på nytt samt ny firmware på brenner. så langt så ser det bra ut. Er det noen andre brenneprogram som er å anbefale? jeg liker nero veldig bra. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Fott at det virker nå, da Når det gjelder brenneprogram så kommer det helt an på hva man liker, personlig bruker jeg Sonic RecordNow og Alcohol 120%. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Da var problemet tilbake igjen. Jeg har prøvd med Roxio8 også nå, da virket det heller ikke. Nå kommer det bare opp feil melding om at den ikke klarer å skrive, og når platen taes ut så kan en se en tynn linje helt inne mot sentrum som er brent. Jeg prøvde å brenne to plater av et annet merke, som skal være mye dårligere, Ritek.R03. Disse gikk bra, prøvde å sette inn en MC 004 igjen men da feilet den igjen. Kan det være en dårlig batch av disse platene eller er det noe annet? Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Prøvde å kjøpe et nytt sett med Verbatim plater, klarte nå å brenne 3 plater før den feilet igjen. feil meldingen sier Medium error. Men jeg føler ikke at det er platene som er problemet. kan det være at brenneren er problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå