Gå til innhold

DW-1640, probl m feilbrenning

JTJ

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt en BenQ DW-1640 brenner, bruker Verbatim MC 004 DVD+R plater og Nero7 til å brenne med. Av 10-15 brenninger har jeg nå fått 6 plater som ikke fungerer etterpå og som jeg ikke finner noen filer på etter brenning. Noen som har forslag til hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinvare:

Hovedkort MSI K7T266

Cpu: 1,4GHz

minne: 256MB

HD: 200GB Seagate

Det jeg prøver å brenne er film, men da som oppdelte .ts filer på ca 100MB hver. Har prøvd å brenne, sjekket DVD, dersom det ikke var noe på DVD`en har jeg brent den på nytt og da har det virket. Etter noen forsøk rpvde jeg å sette ned farten til 12x for å se om det kunne være feilen, men da fikk jeg opp feilmld. Jeg lagret den, og har lagt den som vedlegg til denne posten. den sier ikke meg så mye.

Log.txt

Edit: kan se ut som det er problem med Nero. Prøver å brenne CD med en CD-brenner som jeg har brukt lenge uten problem. men nå klarer jeg ikke å brenne CD heller. må prøve å reinstallere Nero.

Endret av JTJ
Lenke til kommentar

Da var problemet tilbake igjen. Jeg har prøvd med Roxio8 også nå, da virket det heller ikke. Nå kommer det bare opp feil melding om at den ikke klarer å skrive, og når platen taes ut så kan en se en tynn linje helt inne mot sentrum som er brent.

Jeg prøvde å brenne to plater av et annet merke, som skal være mye dårligere, Ritek.R03. Disse gikk bra, prøvde å sette inn en MC 004 igjen men da feilet den igjen.

Kan det være en dårlig batch av disse platene eller er det noe annet?

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøpe et nytt sett med Verbatim plater, klarte nå å brenne 3 plater før den feilet igjen. feil meldingen sier Medium error. Men jeg føler ikke at det er platene som er problemet. kan det være at brenneren er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...