co2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Gikk igjennom gamle papirer, deriblant kviteringer og slikt for kjøpt PC utstyr. På en lapp fra PCutstyr.no, en reklamasjonsrapport og en plukkliste, står det dette nederst på listen: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Haha, PCutstyr ser ut til å sette pris på sine kunder Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Snikpropaganda fra Gud Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ah, den var fin. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Gud sug..... uansett reklame :!: Lenke til kommentar
bengh Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stå imot, de (kristne etc) prøver seg hele tiden. Det er vel få ting som har forvoldt mer elendighet opp gjennom årene enn religion. Bare se hvordan det har gått med muslimene... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Dette var dagens.... :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hjelp! PCutsyr prøver å tvangskristne landet! :!: Hadde nesten passa i humor-kategorien dette... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Henger meg på den Patrick.M Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Hva i svarte! Jeg hadde blitt irritert om jeg så at noen prøvde å slenge relgiøs propaganda etter meg, sendt mail tilbake og spurt hva i huleste de prøver i presse på meg. Hva blir det neste? At de legger ved et eksemplar av Jehovas vitne-bladet Vakttårnet? Endret 19. februar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hva i svarte! Jeg hadde blitt irritert om jeg så at noen prøvde å slenge relgiøs propaganda etter meg, sendt mail tilbake og spurt hva i huleste de prøver i presse på meg. 5630723[/snapback] Hehe kanskje lage et sant helvete for dem til de blei så lei at de gav deg en kompensensjon for å holde kjeft Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ja huff, dette var skikkelig skummelt. Hva om noen tvangskristner deg? Dette bør virkelig undersøkes og kanskje anmeldes. Tenk om noen troende ønsker det beste for deg. Å nei å nei, hvor skal verden ende. Til bloksberg med nestekjærligheten!! Med andre ord, er det egentlig så ille om noen ønsker deg godt? Vel er det en underlig plass å komme med slik på, men kom igjen da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ja huff, dette var skikkelig skummelt. Hva om noen tvangskristner deg? Dette bør virkelig undersøkes og kanskje anmeldes. Tenk om noen troende ønsker det beste for deg. Å nei å nei, hvor skal verden ende. Til bloksberg med nestekjærligheten!! Med andre ord, er det egentlig så ille om noen ønsker deg godt? Vel er det en underlig plass å komme med slik på, men kom igjen da.5630777[/snapback] Nei, tvangsrelgionisering er kanskje ikke noe problem for dem som er tilhenger av den relgionen fra før, men hva om det kommer noen fra en annen relgion og prøver å omvende deg? Hadde du vært like vennlig om noen prøvde å tvangsislamisere eller tvangshinduisere deg? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Men seriøst. Den lappen kunne de jo risikert å sende til en troende muslim. Kanskje ment som en spøk men de de burde latt være å komme med religiøse hentydninger. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis du (Simen1)ser på den lille teksten som tvangskristning er du en ganske sneversynt gutt. Nei, jeg mener ikke det er riktig at folk skal tvinge sin religion ned på andre på noen som helst måte. Ikke tror jeg det er mulig å tvinge noe slikt nedover ørene på et menneske heller, da det faktisk er snakk om tro. Grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde er at enkelte er latterlig engasjerte når religion skal rakkes ned på, og det er på en måte ikke grenser for hvor ille det er. Jeg mener teksten er svært så uskyldig, om dog malplassert. Om jeg som muslim eller kristen tror på en Gud som kan gjøre deg godt, og ønsker deg Guds fred er det vel ikke så farlig, er det det? Jeg er glad jeg når mennesker vil meg godt, enten det er ved hjelp av guder eller av egen kraft. Prøv å se det som mange andre lesere av posten, som et morsomt innslag Gud velsigne deg! Nei beklager, måtte all jordisk gods komme deg til gode, og mennesker rundt deg skape et trygt og godt liv for deg. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Men seriøst. Den lappen kunne de jo risikert å sende til en troende muslim. Kanskje ment som en spøk men de de burde latt være å komme med religiøse hentydninger. 5630869[/snapback] Helt enig med du, men å gjøre dette til en diskusjon om tvangskristning engasjerte meg litt Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 For meg så er det god nok grunn til ALDRI å handle fra den butikken , og hvis jeg hadde fått varer og den meldingen så hadde jeg vurdert å sende det i retur... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Hmm.. Ja jeg overdrev nok litt. Det var vist L4r5 som dro inn ordet "tvangskristning". Trodde det var deg som spøkte med det. Men den setningen har klart flere budskap enn bare en lykkeønskning. Hvis det var en lykkeønskning uten relgionstilknytning så ville de nok skrevet "Vi ønsker deg en god dag og velkommen til en hyggelig handel igjen". Poenget mitt var litt at du virker partisk. Jeg tror ikke du hadde reagert på samme måten om det sto "Måtte allah være med deg". Uansett så er det å dra inn en gud i lykkeønskningen en måte å gi PR for sin relgion. Det er kanskje ikke så mange voksne som lar seg finne en relgion de ikke har hatt før, men det finnes også en del naive mennesker rundtom i verden. Deriblant er jo barn et stjerneeksempel på naive mennesker. Det er jo ikke uten grunn at barn får samme relgionstilhørighet som sine foreldre i rundt 99% av tilfellene. Tro er ikke noe folk flest utvikler selv. Det er noe man blir opplært til. Direkte eller indirekte. Hvorfor skulle det ellers gått an at 95% av et lands befolkning har samme relgion? Hvis relgion/tro ikke var noe man ble opplært til, men utviklet selv så burde vel verden ha jevn fordeling av alle relgioner og et svært stort antall relgioner og varianter av relgioner. Endret 19. februar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Folk som syter over at dette er "tvangskristning" og sier at de kunne ha sendt det tilbake i retur oppfører seg akkruat likt som de muslimske fanatikere i det siste etter karikaturtegningene(merk at jeg mener ikke at alle er det). Har dere hørt om toleranse? La dem være kristne, jeg gir blaffen om hva pcutstyr mener med den teksten der. Så lenge de gir meg gode priser og service er jeg fornøyd. MVH Camxer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå