uranus Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Hei! Jeg har laga noe i flash her, og litt av teksten har æ,ø og å i seg. I opera vises de tegna fint, men i IE vises de ikke. Dette er det jeg har embedda i tegn: Uppercase Lowercase Numerals Punctuaiton Basic Latin Devanagari Latin I Latin Extended A Latin Extended B Latin Extended Add'l Cyrillic Hvilke av de trenger jeg ikke for normale tegn innen norsk typografi og hvilke mangler jeg siden Æ Ø Å ikke vises i IE? --- I tillegg vises ikke denne flashen i FF, så er det en kode jeg kan ha rundt som gjør sånn at det viser noe annet istedet for flash hvis brukerne bruker FF? Endret 18. februar 2006 av uranus Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Laster du inn en .txt dokument eller? Hvis ja, bruk UTF-8 encoding. En annen løsning er å skive System.useCodepage = true; i første linje i actionscriptet ditt før du laster inn textfilen. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Bruker ikke action script og bruker ikke txt fil.. Det er mye js og det bruker flash til å kunne vise fonter som ellers ikke kan vises på websider.. Sifr heter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå