Gå til innhold

Maskinen slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med ei maskin som ikke vil starte. Den slår seg på men slår seg av når den kommer til ram-opptelling og når jeg trykker på reset så kan det hende den kommer litt lenger neste gang. Den stopper av og til under ram-opptellingen også. Jeg har aldri kommet lenger enn oppstart av windows. Den begynner å laste inn windows men stopper opp.

Jeg har prøvd å skifte psu og ram uten hell.

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei der!

Har du noen pci-kort i maskinen? Prøv å dra ut de. Så start maskinen igjen. Det kan være det er det som er problemet. Funker maskinen da, kan du heller prøve å sette kortene i andre pci-slotter. Du kan bare bruker de samme slottene, men pass på at ikke du bruker det samme kortet i samme slot som det var før.

Du kan jo også bare prøve deg frem med å ta ut et og et kort av gangen, men det ser du sjøl! :smile:

Husk også å sjekke alle ide kabler og andre ting som kan sitte løst.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 21:51, skrev Zerpent:

Jeg har problemer med ei maskin som ikke vil starte. Den slår seg på men slår seg av når den kommer til ram-opptelling og når jeg trykker på reset så kan det hende den kommer litt lenger neste gang. Den stopper av og til under ram-opptellingen også. Jeg har aldri kommet lenger enn oppstart av windows. Den begynner å laste inn windows men stopper opp.

Jeg har prøvd å skifte psu og ram uten hell.

Noen som har noen ideer?

Har hatt samme probelemet selv. Trodde hovekortet eller skjermkortet tok kvelden. Men feilen var 1 av mine 2 RAM-brikker.

Hadde nøyaktig samme feilen som du beskrev, men av og til (1 av 20 ganger) starta maskina. Kjørte da sandra 2002 professional burn-in test på RAM og den klikka igjen.

Kjørte samme testen enkeltvis og fant til slutt ut hvilken brikke som lagde problemene. Etter dette har maskina stått på dag og natt i ca. 3 måneder nå uten feil av noe slag.

Om dette er tilfellet hos deg, vet jeg ikke. Men det ligner mye på samme problemstillingen.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...