Gå til innhold

Shutdown kode og komplikator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel jeg håper du snakker om Windows 2000/XP :)

denne koden vil spørre om du vil skru av maskina, hvis du trykker ok vil den det, men hvis du ikke gjør det så skrur programmet seg av.

 

vel jeg bruker visual studio, men du kan bruke hva du vil av windows compilatorer

 

 

 

#include "windows.h"

void main(void)
{
if (MessageBox(NULL,"er det greit at maskina skrur seg av??","shutdown?",MB_OK) == IDOK);
 ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN,EWX_FORCEIFHUNG)
return 0;
}

}

Lenke til kommentar
vel jeg håper du snakker om Windows 2000/XP :)

denne koden vil spørre om du vil skru av maskina, hvis du trykker ok vil den det, men hvis du ikke gjør det så skrur programmet seg av.

 

vel jeg bruker visual studio, men du kan bruke hva du vil av windows compilatorer

 

 

 

#include "windows.h"

void main(void)
{
if (MessageBox(NULL,"er det greit at maskina skrur seg av??","shutdown?",MB_OK) == IDOK);
 ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN,EWX_FORCEIFHUNG)
return 0;
}

tusen takk;)
hvordan finner du på slike koder? :) er veldi interisert i å lære... drive å leser programmering i c++ nå :)
}

5627157[/snapback]

Lenke til kommentar
vel jeg håper du snakker om Windows 2000/XP :)

denne koden vil spørre om du vil skru av maskina, hvis du trykker ok vil den det, men hvis du ikke gjør det så skrur programmet seg av.

 

vel jeg bruker visual studio, men du kan bruke hva du vil av windows compilatorer

 

 

 

#include "windows.h"

void main(void)
{
if (MessageBox(NULL,"er det greit at maskina skrur seg av??","shutdown?",MB_OK) == IDOK);
 ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN,EWX_FORCEIFHUNG)
return 0;
}

tusen takk;)
hvordan finner du på slike koder? :) er veldi interisert i å lære... drive å leser programmering i c++ nå :)
}

5627157[/snapback]

5627375[/snapback]

 

 

Får ikke til å lage exe fil eller komplikere jeg ;'(

hjelp?

hvilken prosjekttype skal jeg bruke?:)

Need help

Lenke til kommentar
Lagde " Win32 Console application" og "c++ source file"

5627491[/snapback]

Ok men hvordan så kildefilen din ut eller at du redigerte den litt da? Du la til #define EWX_FORCEIFHUNG 0x00000010

5627501[/snapback]

får dette når jeg skal Complie....

--------------------Configuration: shutdown funker - Win32 Debug--------------------

Compiling...

funker.cpp

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(6) : warning C4390: ';' : empty controlled statement found; is this the intent?

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(6) : error C2065: 'EWX_FORCEIFHUNG' : undeclared identifier

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(7) : error C2143: syntax error : missing ';' before 'return'

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(7) : error C2562: 'main' : 'void' function returning a value

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(3) : see declaration of 'main'

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(10) : error C2143: syntax error : missing ';' before '}'

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(10) : error C2143: syntax error : missing ';' before '}'

D:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MyProjects\shhutdown\shutdown funker\funker.cpp(10) : error C2143: syntax error : missing ';' before '}'

Error executing cl.exe.

 

shutdown funker.exe - 6 error(s), 1 warning(s)

Lenke til kommentar
Feilene er helt grunnleggende, så foreslår egentlig at du leser en bok om dette. Du vil jo uansett ikke klare å editere / produsere ferdig en slik kode

5627540[/snapback]

begynnte på Programmering i C++ i dag.. Tror du at jeg vil klare dette etter hvert?

5627550[/snapback]

 

Klare det vil du helt sikkert, men ikke en slik kode som dette...

 

Kan du foreksempel if/else, do, while løkker?

Lenke til kommentar
Feilene er helt grunnleggende, så foreslår egentlig at du leser en bok om dette. Du vil jo uansett ikke klare å editere / produsere ferdig en slik kode

5627540[/snapback]

begynnte på Programmering i C++ i dag.. Tror du at jeg vil klare dette etter hvert?

5627550[/snapback]

 

Klare det vil du helt sikkert, men ikke en slik kode som dette...

 

Kan du foreksempel if/else, do, while løkker?

5627558[/snapback]

snart ;P

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre en ting helt klart, så heter det kompilator, evt. compiler på engelsk. :)

 

Edit: du må ha mer tolmodighet. Ser du har postet andre liknende poster også. C++ er ikke et språk du bare lærer over natta, det krever tid. Og spessielt om du ikke har programmert i annet enn Visual Basic før.

Endret av zirener
Lenke til kommentar

jeg får bare beklage at dette har skapt så mange problemer det har sneket seg inn et par feil og et par overkompliserte måter å gjøre ting på.

 

 

#include "windows.h"

void main(void)
{
    if (MessageBox(NULL,"er det greit at maskina skrur seg av??","shutdown?",MB_OK) == IDOK);
    {
         ExitWindows(NULL,NULL)
    }
return 0;
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...