Gå til innhold

Et noe rasert portrett + litt til

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser ut som et typisk scenebilde tatt med presset tri-x pan. Slettes ikke verst, fordi det er vanskelig å ta spennende bilder av en artist på scenen. Syntes personlig det var litt hardt croppet i blikkretningen. Det blir litt tomt når bildet ender med mikrofonen. Mulig det er gode grunner for at du har gjort det, en scene er jo som kjent rotete, og det er andre folk på scenen også.

Regner med at bildet er digitalt. Derfor lurer jeg på hva de hvite over henne er? De ser ut som støv i mørkerommet, men jeg regner som sagt med at mørkerommet er digitalt her.

Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig med deg hva angår cropping av scenebilder.

Jeg liker mye "luft" rundt artisten, hva grunnen er kan jeg ikke helt sette fingeren på.

hvis det er de hvite prikkene du tenker på, så ja, det er støv.

5626014[/snapback]

På sensoren, da. En liten touch med healing spot brush hadde kanskje gjort seg, men på den andre siden fikk de meg til å tenke på film (eg. litt slurv i mørkerommet).

Lenke til kommentar

Hehe, lite med støv på optikken her i gården ;) Ble nitidig rengjort på forhånd.

Støvet er i luften, og scenelyset er ganske effektivt til å lyse det opp.

Personlig så er jeg glad i opplyst støv, på denne typen foto.

...på originalen i allefall, kanskje det ikke passet så bra på denne varianten.

Lenke til kommentar
Personlig så er jeg glad i opplyst støv, på denne typen foto.

...på originalen i allefall, kanskje det ikke passet så bra på denne varianten.

5626100[/snapback]

Er faktisk enig med deg, får meir liv i bildet som eg meiner det bør være på eit sceneportrett, ikkje berre ein kjendis på clean bakgrunn.

Korleis ser originalen ut? Synest 400*600 vart litt lite.

Lenke til kommentar
Det minner litt om de gangen desken beskjærte mine bilder, for å få dem til å passe på en side.

5626147[/snapback]

Død over disse "vi beskjærer bildet for å få plass" menneskene som ikke har en dritt peil på foto! :realmad: (Enhver som har jobbet med dette har vel opplevd denne "radbrekkingen" av bildene sine!)

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om produsenter som sier "Denne låta er for lang til å spilles på radio, kutt bort instrumentalpartiet i midten!" Måtte fluene fra tusen kameler bosettes seg i armhulene deres!!

Eh.. never mind. :ermm:

Jeg syns det er et fint livebilde, men sier meg enig i croppingen. Det er litt trangt der. Støvet er ikke noe vits å røre, det skaper bare liv. På scenen er det stadig vekk røyk og annet dill som svever rundt omkring, så jeg ville latt det være. Live er ikke perfekt, ikke bilder av det heller. Det er vel også litt av poenget.

Pga stadig skiftende lys og musikere som ikke står rolig kan det være en utfordring å få bra bilder uten masse bevegelses-uskarphet og slikt. Greit nok, det er jo ønskelig i noen tilfeller, men det ville ikke vært så kult på et nærbilde som dette. Jeg syns du har lykkes bra, mer kan man egentlig ikke forvente.

Lenke til kommentar

At enden på bildet ble så nær micen er nok pga. timing, anelse for stor brennvidde og at kameraet er hold vertikalt.

Husker ikke i farta, men det er mulig det var forstyrrende elementer som gjorde at jeg valgte denne løsningen.

zeph: Orginalfila må jeg nok holde tett til brystet i en tid fremover.

Legger ved et par bilder til, der jeg tror jeg var mer heldig mtp. luft rundt motivet(Lise).

Lenke til kommentar

Likte det blå bildet, har du fjerna noko i bakgrunnen eller var den så mørk? På det andre er det litt rusk heilt til høgre og nede til venstre, også ville det blitt betre med litt meir lys på luggen så den ikkje går i eitt med bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Fint med respons. :)

På det blå bildet er bakgrunne helt svart, vak kun henne man kunne se på scenen, her igjen, dem vet hva dem vil.

På det andre bildet er det endel hoder nede, dog svært ute av fokus.

Er brukt 168- og 133-mm brennvidde på bildene.

Lenke til kommentar
også ville det blitt betre med litt meir lys på luggen så den ikkje går i eitt med bakgrunnen.

5627619[/snapback]

Sant nok, men det er ikke noe å gjøre med, med mindre man bryter seg vei gjennom publikum for å få bedre vinkel.

...Og da er motivet forsvunnet uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...