nree Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hva er feil?? Øystein Sunge - Gitarkameratene blir: ÿystein Sunde - Gitarkameratene Har <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> i header! Koden som blir inkludert: <?php include("shoutcast.class.php"); function ConvertSeconds($seconds) { $tmpseconds = substr("00".$seconds % 60, -2); if ($seconds > 59) { if ($seconds > 3599) { $tmphours = substr("0".intval($seconds / 3600), -2); $tmpminutes = substr("0".intval($seconds / 60 - (60 * $tmphours)), -2); return ($tmphours.":".$tmpminutes.":".$tmpseconds); } else { return ("00:".substr("0".intval($seconds / 60), -2).":".$tmpseconds); } } else { return ("00:00:".$tmpseconds); } } $shoutcast = new ShoutCast(); $shoutcast->host = "sensurert IP"; $shoutcast->port = "8000"; $shoutcast->passwd = "sensurert passord"; if ($shoutcast->openstats()) { // We got the XML, gogogo!.. if ($shoutcast->GetStreamStatus()) { echo "<b>Nå spilles: </b>".$shoutcast->GetCurrentSongTitle()."<br />"; echo "<b>Lyttere:</b> ".$shoutcast->GetCurrentListenersCount()." / ".$shoutcast->GetMaxListenersCount().""; } else { echo "Radioen er for tiden nede!"; } } else { // Ohhh, damnit.. echo $shoutcast->geterror(); } ?> Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 har ikke noe med php å gøre. prøv med denne meta tagen: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15" /> Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Kan også være det at den henter ut info fra en xml fil på shoutcast radio serveren, og den er nok utf-8 og den kan du ikke endre. Hvis det blir skikkelig teit, går det vel ann å bruke str_replace på disse tegnene? Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Vet ikke om str_replace vil funke siden det ser ut som både Æ, Ø og Å blir byttet ut med ÿ.. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Kanksje denne her kan være til hjelp: http://no.php.net/manual/en/function.utf8-decode.php Også som sagt over så er det smart å bytte litt på meta taggen... Lenke til kommentar
nree Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Kan du forklare hva som står der, siden PHP ikke er min sterkeste side! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Meta tagen er det bare å drite i. Jeg har prøvd i selve fila hvor du skal vise det, og det hjelper ikke. Problemet er at xml fila du henter infoen fra på radio serveren må ha en annen meta sak, men du kanke endre det fordi det bryter reglene til shoutcast. Så det nå vel noe decode greier til. Jeg vil også anbefale deg å ta deg tid til å sette deg inn i det før du ber andre gjøre det for deg. Hvis du ærlig talt har lest skikkelig og enda ikke forstår, er det greit at du spør. Lenke til kommentar
nree Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Hørtes veldig avansert ut Skal se om jeg ikke får det til, men at det blir i nermeste fremtid er ikke sikkert! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Legg til: <?php header("Content-Type: text/html; charset=utf8"); ?> HELT øverst i fila Tror det blir fikset da.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by osv... Går jeg utenom filen som allerede har sendt ut en header blir det bare slike bokser med spørsmåltegn! Endrer jeg utf8 med iso-8859-15 blir det akkuratt det samme som om jeg ikke har noe charset.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå