kcobain Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er Visual C++ en del av .Net rammeverket? Kan man på noen måte programmere i Visual C++ Express Edition uten at brukerne av programmet trenger .Net. Finnes det evt andre programmer som ligner på Visual C++ Express Edition? Begynte med C++ pga at brukerne av programmene skal slippe å installere .Net. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Dersom du programmerer Visual C++ (managed), er det vel en viss mulighet for at du binder brukerne til .NET (aldri prøvd), men du kan også kode native C++ som da er helt uavhenigig. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Det var veldig raskt svar. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Du kan bruke c++ og Win32 API uten å være bundet til .NET plattformen på noen som helst måte, og dette kan gjøres i nevnte program. Ble litt usikker på definisjonen av Visual C++, men det virker som det er dette du er ute etter. Eventuelt kan du bruke et annet grafikkbibliotek, som f.eks. QT for å få portabel kode. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Har lastet ned QT nå. Var veldig pent. Men åssen får jeg dette inn i programmet mitt? Har lest litt rundt men fant ikke det jeg lette etter. Kan noen bare gi en kjapp forklaring. Da hadde jeg blitt glad. Edit: Har installert feil. "This is done by adding c:\Qt\4.1.0\bin to the PATH variable." Hvor finner jeg Path og hvordan skal det se ut? Endret 18. februar 2006 av kcobain Lenke til kommentar
arna Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 min datamaskin > egenskaper > avansert > miljøvariabler Så skal du finne 'path' her, trykke edit og skrive inn (bak det som ligger der allerede:) " ;c:\Qt\4.1.0\bin " Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Takk, Fant det Kjørte en test fra siden dems men får bare beskjed om at det ikke funker: 1 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp QApplication: No such file or directory. 2 C:\Dev-Cpp\Untitled1.cpp QPushButton: No such file or directory. Endret 18. februar 2006 av kcobain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå