Gå til innhold

Trenger programmør. What steps to take? :)

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei alle sammen!

Vil begynne med å si at jeg ikke håper at posten er i strid med forumets retningslinjer, og beklager hvis så er tilfelle.

Jeg holder for tiden på med et kommersielt prosjekt, og trenger i den forbindelese å få skrevet et lite program. Egentlig ikke noe annet enn et program med et simpelt UI som kan motta input fra en touch-monitor, og hente opp informasjon fra en database, i tillegg til at det kan kjøre utskrifter av "database-oppslaget".

Problemet er at jeg ikke har råd til større investeringskostnader, og kunne tenkt meg å la en student e.l. til å ta seg av utviklingen av dette enkle programmet. Er villig til å kanskje betale rett rundt 5000 for en fungerende beta, og videre kanskje 10.000 for en stabil v.1.0...

Det som gjør dette vanskelig i praksis er vel det at jeg ikke kjenner til noen som er villige til å skrive programmet :) Hva bør jeg gjøre? Finn.no? :D

TH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette så ut som ett fint oppdrag for en student... synd jeg ikke er det enda.. :(

Det jeg kanskje ville ha gjort var å sende mail/ringe til en lokal høyskole som har dataingenør/informatikk linje o.l.

Er nok mange studenter der som gjerne vil ta på seg et sånt oppdrag :)

Lenke til kommentar

Jeg kan Visual Basic 2005, framework 2.0.

Skal alltids klare å lage noe slikt, så sant du vil ha det skrevet i VB då :)

Men vil trenger mer info fra deg angående programmet viss du er interessert. :cool:

BTW: Har ingen utdannelse og er heller ingen student innenfor programmering, så lønn blir der etter ;)

Selvlært :cool::w00t:

Men har følgt Appdev Video Tutorial, veldig dyktig laget de undervisnings videoen :)

Endret av chills
Lenke til kommentar

Det hadde vært litt interessant å få vite litt info om denne touch-enheten.. sånne ting blir vel generelt skrevet i C går jeg ut i fra.

Ofte følger det også med ett sett med funksjoner o.l. som man kan bruke til å utvikle videre på.

Menmen, ett navn på hva enheten "vi" skal programmere for hadde vært fint, kanskje en link til hjemmesiden til produsenten også... :)

Lenke til kommentar

Kom gjerne med mer informasjon om bl.a. platform.

Det er et eget stillingsforum her. Men det ligger under off-topic. M.a.o. litt bortgjemt i forhold til de som driver med programmering. Men det finnes iallefall.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Beklager at jeg ikke har fått følgt opp tråden, da jeg har vært litt opptatt i det siste!

Har faktisk kommet i kontakt med en student som er villig til å skrive programmet :)

Har oversendt en liste over funksjons- og kompabilitetskrav, til gjennomlesning... Takker han nei vil jeg ta kontakt med de av dere som har meldt interesse!

Takk for hjelpen folkens :)

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

heh .. litt vanskelig å melde interesse når man ikke har noe som helst info og gå etter

(om du mener infoen du gav i starten av tråden er detaljert nok, er i hvertfall ikke jeg interessert :) )

edit:

f.eks.:

* har dere allerede bestemt dere for platform (ja? - i såfall hvilken?)

* språk? (i såfall hvillket?)

* database? (i såfall hvilken?)

veeldig greit å vite slike ting ..... og om ting står åpent for forslag så er det jo ennå mer interessant :)

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar

Godt sagt dayslepr, han burde virkelig komme med info.

Info jeg mener du må ha med:

Språk (VB/VB.NET/C/C++/Java, you got the point)

Plattform: (Linux/Windows, hvilken versjon/distro er også viktig å få med)

Database: (MsSQL/MySQL/PostgreSQL/Access)

Seff fins det mange fler ting å velge mellom, men det var bare noen eksempler jeg fant på i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...