Gå til innhold

Hvilket minnekort kan jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte mitt speilreflekskamera for noen uker siden fikk jeg beskjed om at det eneste minnekortet jeg kunne bruke var et Fujifilm minnekort, det var steindyrt, men kjøpte det likevel. Nå har jeg sett flere billige minnekort på f.eks. qxl.no og lurte på hvilke minnekort jeg kan bruke til mitt Canon Eos 350 D? Noen som kan fortelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg kjøpte mitt speilreflekskamera for noen uker siden fikk jeg beskjed om at det eneste minnekortet jeg kunne bruke var et Fujifilm minnekort, det var steindyrt, men kjøpte det likevel.

5625733[/snapback]

Hva kostet dette kortet? Hvis det var selger som fortalte deg dette så vil jeg anbefale å gå tilbake til butikken og levere kortet tilbake og kjøpet kortet ett annet sted (såfremt du får tak i ett billigere). At du kun kan bruke Fujifilmkort er tullprat. (hvorfor skulle Canon låse sitt kamera til en konkurent sitt minnekort?)

Personlig bruker jeg ett TwinMOS Ultra 70X kort, TwinMOS har fått litt klaging grunnet dårlig kvalitet. Jeg aldri hatt problemer.

Men vinneren av CF kort er nok Sandisk med sin Extremeserie. De beste kortene koster rundt 1000kr for 1 gig.

edit: hold deg unna de aller billigste kortene, du vil ikke angre i å legge noen ekstra kroner for å få deg ett kvalitetskort.

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Sandisk og Lexar er regnet som de mest stabile. De er litt dyrere enn "billigmerkene", men det er en billig forsikring. Hvis du kjøper et billig kort fra en dårlig produsent, har du større risiko for kortkrasj og/eller bilder som forsvinner i løse luften. Er ikke bildene dine verdt en engangsinvestering på et par hundrelapper ekstra?

Det desidert dårligste etter hva jeg selv har erfart (jobber i fotobutikk) og etter hva brukere av forumet sier, er Twinmos og kort uten navn eller totalt ukjente merker. Én av grunnene er nok at Twinmos selger mye, men Sandisk selger enda mer og har en markant lavere feilrate.

Lenke til kommentar

Vi har solgt blant annet Kingston, Mr. Platinum, Memory corp og flere. Pr. i dag selger vi hovedsaklig Lexar og Sandisk da vi ikke ønsker et ras av kunder som bytter defekte kort. Det koster både tid og penger. Vi har jo merket oss hvilke merker som har flest feil etter å ha vært innom flere av de. Sandisk og Lexar har vært veldig stabile og gode, og derfor har vi bestemt oss for å holde oss til de.

Men skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre...

EDIT: Flyttes foresten da den ligger i feil kategori

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...