Deadringer Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jammen det er jo så gøy. 5626331[/snapback] Jeg blir trist av deg.. Klarer du ikke holde deg seriøs fra tid til annen? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 god selvironi går paralellt med godt selvbilde og gode selvtillit. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Tror forumbrukere har misforstått her litt jeg. Det er faktisk ikke sånn at man kan si hva man vil, så lenge man ikke mener det. Man bør tenke igjennom nøye før man sier noe... Tråden er egentlig rimelig "unødvendig" siden folks problemer her på forumet ikke går på selvironi, for det har alle, men det at personer går langt over grensene. Eksempel: X - 22.54 Du er så jævlia stygg, **** faen '** eselrunker osv. Det kan godt være X bare prøver å være morsom her, men han påviser ikke på noen måte dette i sitt innlegg. Offeret vil derfor ta dette på en alvorlig måte og dermed ta seg nær av dette. Selv om dette kan fikses enkelt og greit med en lite "" så skjer ikke det. En siste ting som også er å gå over linja er når forumbrukere direkte kontaker offeret gjennom blink osv, for i samlet mengde få fram til personen at han er en eselrunker. Get the idea? Endret 18. februar 2006 av MyBigMouth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) god selvironi går paralellt med godt selvbilde og gode selvtillit. 5626424[/snapback] Ikke nødvendigvis, men folk med lavselvtillit har ofte lav selvtillit og kan mistolke ironi pga at de ofte ser ting i det værste lys. (Veldig klønete formulering, men satser på at folk forstår meg ) Endret 18. februar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Tror forumbrukere har kisforstått her litt jeg. Det er faktisk ikke sånn at man kan si hva man vil, så lenge man ikke mener det. Man bør tenke igjennom nøye før man sier noe... 5626426[/snapback] Correckt. Folk tror at siden det er et forum vil ikke personen de hetser ta seg nær av deg. Men mange gjør det. Det blir for dumt å ødelegge dagen til en tilfeldig person bare for å leke morsom. Endret 18. februar 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Merk også at ironi skjer med personer du kjenner. Folk du vet kan ta støten. Kjenner du ikke personen; La vær! Edit: selvironi fra mr. X. Veldig bra Endret 18. februar 2006 av MyBigMouth Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hva er selvironi?Å være selvironisk betyr at man til en viss grad ikke tar seg selv så veldig høytidlig. Du kan tåle at andre spøker med deg, og forstår at det er ment selvironisk. 5625617[/snapback] Virker ikke som du helt har forstått hva selvironi er. Det er riktig at det er når du ikke tar deg selv høytidlig. Men det er ikke selvironisk når andre bruker ironi om deg. Selvironi er når du selv kommer med ironiske kommentarer om deg. Når andre gjør det er det bare ironi uten "selv". Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Vel... Jeg liker vårt lille flaming-team, de luker ut unødvendig søppel og spammer ned tråder som ellers er totalt uintresant med koslige bemerkninger Vet det er noen som desperat ønsker et carebear-forum, men ærlig talt? hvor gøy hadde det vært? Hadde jo vært som ungdomskolen uten noen og le av. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Vel... Jeg liker vårt lille flaming-team, de luker ut unødvendig søppel og spammer ned tråder som ellers er totalt uintresant med koslige bemerkninger Vet det er noen som desperat ønsker et carebear-forum, men ærlig talt? hvor gøy hadde det vært? Hadde jo vært som ungdomskolen uten noen og le av. 5627886[/snapback] Minner vel mer om ungdomskolen hvis vi skal drive å mobbe andre hele tiden. Neida selvironi er en fin bil, mobbing eller erting er vel greit til tider. Kan ikke si så mye om det siden jeg ikke har erfart det, men noen ganger kan det ødelegge tråder. Men kan ærlig inrømme at jeg ler godt av mange av vitsene på andres bekostning. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Eksempel:X - 22.54 Du er så jævlia stygg, **** faen '** eselrunker osv. 5626426[/snapback] Hvis man får noe slikt slengt etter seg må man da bare le av det. Det innlegget tyder på så lav intelligens at det er synd på vedkommende som skrev det. Edit: Det er en av de som er med i "flaming-teamet" her på forumet som pleier å flame ned tråder med slike kommentarer, og poenget med det er å fjerne søppel fra forumet? Endret 18. februar 2006 av Erik-Tor Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Eksempel:X - 22.54 Du er så jævlia stygg, **** faen '** eselrunker osv. 5626426[/snapback] Edit: Det er en av de som er med i "flaming-teamet" her på forumet som pleier å flame ned tråder med slike kommentarer, og poenget med det er å fjerne søppel fra forumet? 5628130[/snapback] Jeg krever et bevis på at en av disse har kommet med en slik lavpannet kommentar. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg skulle bare påpeke et poeng... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hva er selvironi?Å være selvironisk betyr at man til en viss grad ikke tar seg selv så veldig høytidlig. Du kan tåle at andre spøker med deg, og forstår at det er ment selvironisk. 5625617[/snapback] Virker ikke som du helt har forstått hva selvironi er. Det er riktig at det er når du ikke tar deg selv høytidlig. Men det er ikke selvironisk når andre bruker ironi om deg. Selvironi er når du selv kommer med ironiske kommentarer om deg. Når andre gjør det er det bare ironi uten "selv". 5626478[/snapback] Er det ikke selvironi å kunne le av kommentaren? Lookalike-tråden er et fint eksempel på at de som anklages for å henge ut folk blir hengt ut, og storkoser seg. Lars ble sammenlignet med Günther og John Hotti, jeg ble sammenlignet med Gellieman og fredrikrb med en hæst. Vi har selvironien til å se likheten (spesielt fredrik) og le av det. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Eksempel:X - 22.54 Du er så jævlia stygg, **** faen '** eselrunker osv. 5626426[/snapback] Edit: Det er en av de som er med i "flaming-teamet" her på forumet som pleier å flame ned tråder med slike kommentarer, og poenget med det er å fjerne søppel fra forumet? 5628130[/snapback] Jeg krever et bevis på at en av disse har kommet med en slik lavpannet kommentar. 5628307[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=502904&hl= For å sitere hva det blir oppfordret til å skrive: Du må være det største, mest evneveiket nullet jeg noengang har vært så uheldig å rote meg borti. Det eneste jeg kan unne deg er et miserabelt liv med samtlige ekle tropesykdommer for så å dø en latterlig død. Måtte det skje ved at du blir rævpult av en spedalsk spermhval til du sprekker for så å bli puttet i en smelteovn der døren blir sveiset igjen og du brenner for evig og alltid. Nå er det mulig dette ikke er seriøst ment, men det faller likevel under kategorien lavpannet kommentar. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hva er selvironi?Å være selvironisk betyr at man til en viss grad ikke tar seg selv så veldig høytidlig. Du kan tåle at andre spøker med deg, og forstår at det er ment selvironisk. 5625617[/snapback] Virker ikke som du helt har forstått hva selvironi er. Det er riktig at det er når du ikke tar deg selv høytidlig. Men det er ikke selvironisk når andre bruker ironi om deg. Selvironi er når du selv kommer med ironiske kommentarer om deg. Når andre gjør det er det bare ironi uten "selv". 5626478[/snapback] Er det ikke selvironi å kunne le av kommentaren? Lookalike-tråden er et fint eksempel på at de som anklages for å henge ut folk blir hengt ut, og storkoser seg. Lars ble sammenlignet med Günther og John Hotti, jeg ble sammenlignet med Gellieman og fredrikrb med en hæst. Vi har selvironien til å se likheten (spesielt fredrik) og le av det. 5628348[/snapback] Joda, du må ha evnen til selvironi for å ta det som en spøk. Det var bare måten det ble fremstilt på her jeg reagerte på. Det riktige hadde vært å si; "Du kan tåle at andre spøker med deg, og forstår at det er ment ironisk". Husk oså at det er forskjell på ironi og spøk. Ironi er en spøk, men en spøk trenger ikke være ironi. Og det er forskjell på ironi og sarkasme. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Litt offt. først *Overivrige moderatorer som gjør idiotiske beslutninger!(uten å nevne navn ved det nåværende tidspunkt) Dette burde jo være nok til å banne alle underskrevne på flekken. Men; Ironi er at man sier en ting, men mener noe annet. Så det gjør sikkert ^Ingenting^ And I quote: Du må være det største, mest evneveiket nullet jeg noengang har vært så uheldig å rote meg borti. Det eneste jeg kan unne deg er et miserabelt liv med samtlige ekle tropesykdommer for så å dø en latterlig død. Måtte det skje ved at du blir rævpult av en spedalsk spermhval til du sprekker for så å bli puttet i en smelteovn der døren blir sveiset igjen og du brenner for evig og alltid Som Erik-tor allerede har påpekt..Det ligner merkelig mye på Eksempel:X - 22.54 Du er så jævlia stygg, **** faen '** eselrunker osv. Jeg har nå sittet å diskutert dette med TLZ i 3 (tre) timer, og endt opp med at det faktisk er litt for mange brukere på forumet. Det er for mange brukere på forumet som tror at dette er en lekeplass. Her gjelder ikke norske lover, eller andre moralske regler generelt. Folk tror at her kan man man si hva man vil til folk uten at det skal ha noen effekt. Det å i det hele tatt opprette noe sånn som flaming team er hårreisende. Jeg så denne tråden med dette for et halvt år siden (noe sånn?) og da ble den faktisk stengt. Men ser jo at det lever i beste velgående. Hele "teamet" bygger jo på hvem som kan være den største jævelen på forumet, og dermed forvolde en person mest mulig psykisk skade. Dette er ikke lenger snakk om selvironi. Det er snakk om å faktisk få det mest mulig til å virke som man mener det man sier. 2004: CFD og KebabGud medvirket til at Torstein trakk seg fra Amotor. Med flaming av han på forumet og etter flere mailer til Wirak samt forsøk på å ringe Wirak om natten. Sier sitt? Foreløpige medlemmer:CFD - El presidente Joint chief's Goophy Kebab Gud Bjaa Fredrikrb - Daglig leder for OT-Baren med ansvar for taktikk og framgangsmåte for flaming av poster som er postet i OT-baren Albip (A little bit important persons) Gef Lufen Hylo Members Tchernobog Men hva skuer mine øyne? Er det medlemmer som faktisk har gått så langt til å angripe meg verbalt på Forumet,pm og blink? Er det sånn forumet skal være? ------ Loeve Bruker Medlemsgruppe: Medlemmer Registert: 23/10-2003 Har du lyst å være medlem? Du må ha vett i skallen din og du må være registrert i 2002 eller før. Det kan dog gjøres unntak ,men dette må dere ta opp med styret.Ta kontakt på #hw.no @ undernet. Kanalen som oppstod i SO1. Synd det. Bare et år til du! At forumstyret i det hele tatt lar denne klubben leve skjønner jeg ikke i det hele tatt. Splitt og herske her? Vi må få det vekk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 @MyBigMouth: Well said! Er fullstendig enig i det du sier. Ante faktisk ikke at det fantes et flaming team i det hele tatt. Sånt skulle vært bannlyst! Som du sier er det moralske regler som gjelder her og jeg må si at det er heller slett moral på enkelte forumbrukere (uten at jeg skal nevne navn) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Vel, hvis folk tar seg så fryktelig nær av ting her er det vel bare å stikke fra dette forumet og finne seg et annet, strengere et.Man bør skjønne at man bør ha en viss tykkelse på huden før man slenger seg inn i diskusjoner der det er sannsynlig at man blir flamet/""mobbet"" for synspunkter eller kommentarer. 5626396[/snapback] dette er vel et ganske strengt forume i bunn og grunn . Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Når man har provoserende meninger og slenger dem ut som fakta når det er veldig mange som er uenig med deg, da er det stor sannsynlighet for at du vil provosere fram en reaksjon som muligens også vil resultere i personangrep. Dette kan løses ved at du formulerer deg litt "mykere", eller hvis man ikke tåler at andre er uenig, holder kjeft. Ytringsfriheten går begge veier; først skal du få si din mening, men du må være i stand til å få høre at folk er uenig. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Vel Mybigmouth. Jeg står med mitt, et carebear-forum vil jeg ikke ha. Om noen må lide så kan jeg ikke si at det bryr meg særlig, siden 90% har brakt det på seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå