Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Explorer blir nødt til å avslutte

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg går inn på mapper med stort innhold på maskinen min, kommer ofte

feilmeldingen " Det har oppstått en feil, Explorer blir nødt til å avslutte" også

slik "send feilrapport/ikke send". Hvorfor skjer dette? Og det skjer BARE i de

mappene med stort og mye innhold (f.eks en mappe med alle episodene av "Lost")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ganske åpenlyst at det blir mer enn datamaskinen din kan takle.

Nå er ikke jeg noen ekspert på hardware, så jeg vet ikke helt hvilke komponenter som ikke takler dette, eller så er jeg helt på bærtur. :)

5625636[/snapback]

hehe :p

Har Intel P4 3 GHz, 1536 mb ram, og harddisken hvor jeg lagrer store filer, er på 200gb, 90gb ledig, og er ikke den harddisken windows ligger på

Lenke til kommentar
er ikke helt sikker men kansje du bør partisjonere den i flere partisjoner harddisken kan ofte ha problemer når det er bare en partisjon på 200gb.

5636224[/snapback]

Ok. Men hvis jeg gjør det, f.eks deler harddisken til to partisjoner. Vil det som ligger lagret på disken bli slettet da?

Endret av gHETTo
Lenke til kommentar
Ok. Men hvis jeg gjør det, f.eks deler harddisken til to partisjoner. Vil det som ligger lagret på disken bli slettet da?

5636244[/snapback]

det vil skje ja men har hørt at man kan skaffe programmer slik at du ikke trenger å formatere disken men husker ikke hva det heter. med det programmet vil du ikke miste de lagrede filene dine

Endret av lordlappy
Lenke til kommentar

Jeg ser på den feilmeldningen som du har fått at det er XVID.DLL som har vært med å skape problemer for deg. Det er fra XVID, er ikke det? (ModNane: xvid.dll)

Så jeg vil helst tro at det må noen FIX for å rette problemet. Vi vet at exlorer.exe har hatt og har problemer når den sp2 ble lagt inn og at xvid.dll er med i spilet når den er installert.

Og du merket selv at det er mappene med media saker som er turbulent.

Lenke til kommentar
Jeg ser på den feilmeldningen som du har fått at det er XVID.DLL som har vært med å skape problemer for deg. Det er fra XVID, er ikke det?  (ModNane: xvid.dll)

Så jeg vil helst tro at det må noen FIX  for å rette problemet. Vi vet at exlorer.exe har hatt og har problemer når den sp2 ble lagt inn og at xvid.dll er med i spilet når den er installert.

Og  du merket selv at det er mappene med media saker som er turbulent.

5637522[/snapback]

Ja, i mediamapper.. Men jeg har ikke SP2 da.. har ikke noe sammenheng med det

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet før. Jeg begynte å lage flere mapper til filene. Legg foreksempel tre episoder i hver sin mappe. Sjekk om dette fungerer! Hvis det gjør det så enten finner du kanskje en fix et sted eller så formaterer du... oki?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Problemet oppstår fordi du mangler en systemfil, var det iallefall her (mcv71.dll). Velg "send inn error report" og følg videre lenken som peker til Microsoft sin "foreslåtte" feil. Der vil du finne mer informasjon.

Lenke til kommentar
Problemet oppstår fordi du mangler en systemfil, var det iallefall her (mcv71.dll). Velg "send inn error report" og følg videre lenken som peker til Microsoft sin "foreslåtte" feil. Der vil du finne mer informasjon.

5642072[/snapback]

Mener jeg gjorde det en gang, uten å få noen svar.. Men kan prøve det nesten gang problemet oppstår :thumbup:

Lenke til kommentar
Prøvd å skru av miniatyrbildevisning?

5641015[/snapback]

Jeg bruker ikke miniatrybildevisning

5642393[/snapback]

Ifølge dette bildet bruker du det... Det jeg tenkte på, er at explorer prøver å danne miniatyrbilder av XVID-videoklippene, men så er det et eller annet med 'xvid.dll' som gjør at når den danner et miniatyrbilde med explorer, så kræsjer bare explorer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...