DagArne Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei Er denne disken ferdig eller er det et program jeg kan bruke for å søke opp filene? Da jeg slo på pcen en dag sto det at den var på 12 gb, tok ut kabelen å satte den inn igjen. Da viste XP den i riktig størrelse 76,69 GB, men nå står den som unallocated. Hadde kjøpt ny Western Digital Raptor 74GB SATA da den gamle med operativsystemet begynte å avgi merkelige lyder. Disken som kresjet sto som slave til den med operativsystemet. Hadde pga. alle lydene tatt backup av data til den som kresjet. Det jeg gjorde var at jeg formaterte disken etter å ha innstallert operativsystemet på den nye. Derfor sitter jeg nå med et stort problem. Den jeg kjøpte er koblet til med seriel ATA connector. De to gamle diskene er fortsatt koblet som master og slave. Har prøvd noen programmer som f.eks. Easyrecovery, smartrecovery og Getdataback. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med denne? Har søkt forumet og prøvd flære programmer, men de finner ikke disken. Lenke til kommentar
DagArne Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Fant ut av det. Fant et program som heter MiniPE der fant jeg et verktøy jeg kunne bruke, og fikk ut det filene jeg har bruk for. MiniPE, Windows live CD. Det er en "strippet" versjon av Win XP.Gratis. http://jacksonian.ca/brian/info/miniPE.htm La det inn på en cd og startet maskinen fra cd'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå