invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 CarinaE: skriv ned listen her da. Jeg har også lyst til å få oversikt av butikker. Skal selvfølgelig på Starbucks og Taco Bell. Kanskje KFC. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 ..husk å spise deg feit på McDonalds! Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Kommer kanskje til å smake en cheeseburger, men ikke spise meg feit. Jeg satser på ting som er anderledes fra her. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Håper at SteffyBoy rekker å skrive noe her, jeg mener å huske ham si at han har bodd i USA. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Kjøp Mye COLA! billig det Du kan jo kjøpe >_> Spion utstyr Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Kommer kanskje til å smake en cheeseburger, men ikke spise meg feit. Jeg satser på ting som er anderledes fra her. 5626620[/snapback] Kanskje? Det er jo 1$ for en burger og så mye drikke du vil for 1$ Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg er nå ganske sikker på at det er billig på Taco Bell og KFC også. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Diet-produkter. 5627224[/snapback] OMG, om jeg hadde fått reist til USA hadde jeg kjøpt Speilreflekskamera Juicy Coutre klær(tracksuit) og veske 7for all mankind jeans <3 Rock and republic jeans (Ikke beckham-buksa...) Og masse masse masse andre klær som er steindyre i Norge He he he , og kanskje noen kule klær til bikkja mi Og så hadde jeg smakt på pretzels (saltkringler) og ekte Amerikanske brownies Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvis jeg hadde vært deg ville jeg ikke kjøpt elektronikk for noen særlig stor sum. Som det har vært nevnt i flere andre tråder kan du glemme alt som heter garanti og reklamasjonsrett på varen i Norge. Husk også at de bruker 115 volt 60Hz i Amerika, så sjekk at det du eventuelt kjøper kan kjøres på 220V/50Hz. Og styr unna alt av videoutstyr (NTSC!). Selv om de fleste nye TVer tar NTSC ("Never The Same Color") er det bedre bilde med PAL. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Skal vi se da, listen har ikke kommet ned på noe papir enda, har det bare i topplokket.. American Eagle Outfitters Macy's Ron Jon surf Shop Starbucks Carl's Jr..Finnes ikke overalt i USA, men de har en utrolig god pommes frites med noe taco kjøttdeig på toppen.. Sawgrass Mills Abercrombie & Fitch Outlet Bed Bath & Beyond Borders book store Blockbuster selger endel bra filmer til rimelige priser.. Paul Frank tøy er utrolig billig der borte i forhold til her.. Så må du spise Dreyers is med cookie dough..med hershey's sjokolade saus.. , spise på panda express og Outback Steakhouse (har utrolig god lemonade, og "potetskrell" med en god hvitløkdip til..), Caffe Latté og Java Chip på Starbucks, Corn dog, gatorade pulver skal hamstres, Nerd ropes!! De er så gode! Skittles, Reese's peanut butter cups, corn dog pulver mix, Corn bread pulver mix.. Det er dette jeg har kommet på hittill.. Så får du ha god tur! Hvor skal du forresten? Endret 18. februar 2006 av CarinaE Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Takk! Skal til Miami! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Til alle luringer som har tenkt å kjøpe... 1) Elektronikk Husk at det er 110V 60Hz system her, samt andre plugger. Så med andre ord er ikke det noe sjakktrekk. Elektronikk er dessuten heller ikke sååå mye billigere enn hjemme. 2) Øl når man er 15 Try again. Jeg er 19, bor i South Carolina, og de er 10x strengere på legg her enn hjemme. Naboen som er 28 får ikke kjøpt øl uten å vise legg engang. 21-årsgrense. Av ting man bør få med seg: 1) Outlet centers. Store "landsbyer" med merkeklærbutikker, der alt koster en brøkdel av hva man må betale i Norge. 2) En typisk breakfastjoint, som Waffle House e.l. 3) Walmart. Bare for størrelsens skyld. Husk også på at det 99% alltid er gratis påfyll på alle fountain drinks, dvs brus. Både på restaurant og på fastfoodjoints med dispenserbrus, får du så mye du vil, og du får også med deg hjem hvis du spør/tar. De fleste hurtigmatstedene får du bare koppen, og du fyller så mange ganger du vil. Konge å slippe å betale 50 spenn for en brus som man så må rasjonere ut gjennom et måltid. Edit: husk på at de oppgir alle priser uten moms. Dvs at du må legge på 5% på alle priser. På restauranter er det også forventet at du tipser 20%. De stakkars servitørene tjener ikke mange dollarne i timen, og det er forventet på en helt annen måte enn i Norge, at du tipser. Lar du vær i Norge blir kanskje noen litt grinete på bakrommet, i USA kommer gjerne manageren og spør om noe var galt. Noen få restauranter spesifiserer "gratiuity fee" på regningen. Drosjer tipses også ca 20%. Endret 18. februar 2006 av bfisk Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Takk! Skal til Miami! 5627791[/snapback] Da bør du ta deg en tur opp til Fort Lauderdale en dag, og ihvertfall innom Sawgrass Mills Lenke til kommentar
Corn Flakes Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Ting du bør hamstre: Masse snop. Dritgodt, dritbillig. - Starbursts - Skittles - Reese's - Lifesavers - Oreo (kjeks) og ellers alt du finner - Klær er superbillig i statene. - DVD'er som ikke en gang har kommet på kino i Norge enda. Ting du må prøve: - IHOP (International House Of Pancakes) - Dairy Queen (verdens beste iskrem. personal favourite: Brownie Earthquake) - Taco Bell (sier seg slev) - Kentucky Fried Chicken (sier også seg selv) - Pizza Hut Steder du bør besøke: - Disney World - Universal Studios - Kennedy Space Center - Diverse xxxl kjøpesentre, om ikke for å handle så ihvertfall for opplevelsen - Også de derre sumpene som jeg ikke husker helt hva heter Det var alt jeg kom på i farten. Gleder meg villt til nestegang jeg skal til statene. Endret 18. februar 2006 av Corn Flakes Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Alle slags mulige duppeditter helt til du går tom for cash! Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Sumpene heter Everglades..Ganske kult å kjøre utpå der med de båtene som har en sånn diger propell bak,....Noe lignende luftpute båt.. vel vitende om de svære krokofantene som ligger å lurer i vannet der et sted.. :!: Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Da la jeg meg. Jeg takker alle som har bidratt med forslag, spesielt bfisk, CarinaE, CornFlakes og alle de andre! Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 OT: Er vel ikke værre en å gå inn i en butikk i Norge og kjøpe, jeg får kjøpt det uten problemer selv om jeg er 15. 5626365[/snapback] Å jo da, det er verre. Her sjekker de legg på alle som er med den som kjøper øl. For å forsikre seg om at det ikke er en over 21 som kjøper øl til resten... Men da venter man bare ute i bilen. Vet det er litt sent, men hvis man er interessert i gitarer, og spesielt Fender, bør man absolutt kjøpe det her (i USA altså). Kan spare rundt 6000 kr hvis man kjøper en Fender Jaguar American Vintage. Eneste problemet blir vel å ta det med tilbake til Norge, med tanke på toll og slikt. Men man kan jo sende det i posten, som gave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå