Gå til innhold

Brainstorm: Hva burde jeg kjøpe i USA?

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Diet-produkter.  :p

5627224[/snapback]

OMG, om jeg hadde fått reist til USA hadde jeg kjøpt

Speilreflekskamera

Juicy Coutre klær(tracksuit) og veske

7for all mankind jeans <3

Rock and republic jeans (Ikke beckham-buksa...)

Og masse masse masse andre klær som er steindyre i Norge

He he he , og kanskje noen kule klær til bikkja mi :whistle:;):blush:

Og så hadde jeg smakt på pretzels (saltkringler) og ekte Amerikanske brownies :love:

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg ikke kjøpt elektronikk for noen særlig stor sum. Som det har vært nevnt i flere andre tråder kan du glemme alt som heter garanti og reklamasjonsrett på varen i Norge. Husk også at de bruker 115 volt 60Hz i Amerika, så sjekk at det du eventuelt kjøper kan kjøres på 220V/50Hz. Og styr unna alt av videoutstyr (NTSC!). Selv om de fleste nye TVer tar NTSC ("Never The Same Color") er det bedre bilde med PAL.

Lenke til kommentar

Skal vi se da, listen har ikke kommet ned på noe papir enda, har det bare i topplokket..

American Eagle Outfitters

Macy's

Ron Jon surf Shop

Starbucks

Carl's Jr..Finnes ikke overalt i USA, men de har en utrolig god pommes frites med noe taco kjøttdeig på toppen..

Sawgrass Mills

Abercrombie & Fitch Outlet

Bed Bath & Beyond

Borders book store

Blockbuster selger endel bra filmer til rimelige priser..

Paul Frank tøy er utrolig billig der borte i forhold til her..

Så må du spise Dreyers is med cookie dough..med hershey's sjokolade saus.. :dribble:, spise på panda express og Outback Steakhouse (har utrolig god lemonade, og "potetskrell" med en god hvitløkdip til..), Caffe Latté og Java Chip på Starbucks, Corn dog, gatorade pulver skal hamstres, Nerd ropes!! De er så gode! Skittles, Reese's peanut butter cups, corn dog pulver mix, Corn bread pulver mix..

Det er dette jeg har kommet på hittill.. ;)

Så får du ha god tur! :thumbup: Hvor skal du forresten?

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Til alle luringer som har tenkt å kjøpe...

1) Elektronikk

Husk at det er 110V 60Hz system her, samt andre plugger. Så med andre ord er ikke det noe sjakktrekk. Elektronikk er dessuten heller ikke sååå mye billigere enn hjemme.

2) Øl når man er 15

Try again. Jeg er 19, bor i South Carolina, og de er 10x strengere på legg her enn hjemme. Naboen som er 28 får ikke kjøpt øl uten å vise legg engang. 21-årsgrense.

Av ting man bør få med seg:

1) Outlet centers. Store "landsbyer" med merkeklærbutikker, der alt koster en brøkdel av hva man må betale i Norge.

2) En typisk breakfastjoint, som Waffle House e.l.

3) Walmart. Bare for størrelsens skyld.

Husk også på at det 99% alltid er gratis påfyll på alle fountain drinks, dvs brus. Både på restaurant og på fastfoodjoints med dispenserbrus, får du så mye du vil, og du får også med deg hjem hvis du spør/tar. De fleste hurtigmatstedene får du bare koppen, og du fyller så mange ganger du vil. Konge å slippe å betale 50 spenn for en brus som man så må rasjonere ut gjennom et måltid.

Edit: husk på at de oppgir alle priser uten moms. Dvs at du må legge på 5% på alle priser.

På restauranter er det også forventet at du tipser 20%. De stakkars servitørene tjener ikke mange dollarne i timen, og det er forventet på en helt annen måte enn i Norge, at du tipser. Lar du vær i Norge blir kanskje noen litt grinete på bakrommet, i USA kommer gjerne manageren og spør om noe var galt. Noen få restauranter spesifiserer "gratiuity fee" på regningen. Drosjer tipses også ca 20%.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Ting du bør hamstre:

Masse snop. Dritgodt, dritbillig.

- Starbursts

- Skittles

- Reese's

- Lifesavers

- Oreo (kjeks)

og ellers alt du finner

- Klær er superbillig i statene.

- DVD'er som ikke en gang har kommet på kino i Norge enda.

Ting du må prøve:

- IHOP (International House Of Pancakes)

- Dairy Queen (verdens beste iskrem. personal favourite: Brownie Earthquake)

- Taco Bell (sier seg slev)

- Kentucky Fried Chicken (sier også seg selv)

- Pizza Hut

Steder du bør besøke:

- Disney World

- Universal Studios

- Kennedy Space Center

- Diverse xxxl kjøpesentre, om ikke for å handle så ihvertfall for opplevelsen

- Også de derre sumpene som jeg ikke husker helt hva heter

Det var alt jeg kom på i farten.

Gleder meg villt til nestegang jeg skal til statene.

Endret av Corn Flakes
Lenke til kommentar
OT: Er vel ikke værre en å gå inn i en butikk i Norge og kjøpe, jeg får kjøpt det uten problemer selv om jeg er 15.

5626365[/snapback]

Å jo da, det er verre. Her sjekker de legg på alle som er med den som kjøper øl. For å forsikre seg om at det ikke er en over 21 som kjøper øl til resten...

Men da venter man bare ute i bilen. :w00t:

Vet det er litt sent, men hvis man er interessert i gitarer, og spesielt Fender, bør man absolutt kjøpe det her (i USA altså). Kan spare rundt 6000 kr hvis man kjøper en Fender Jaguar American Vintage. :love: Eneste problemet blir vel å ta det med tilbake til Norge, med tanke på toll og slikt. Men man kan jo sende det i posten, som gave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...