EspenDL Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei! Hvordan gjemmer jeg en filendelse i Windows XP? Jeg har endel flac filer og bak alle står det .flac. Jeg vil ikke assosiere flac med winamp. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Da får du enten deassosiere .flac i winamp. Filendelsen gjemmer du ved å åpne en mappe trykke på verktøy - mappealternativer -vis - skjul filetternavn for kjente filer. Men det vil ikke fungere om du ikke vil at de skal assosieres med winamp Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 For å endre filåpningsprogrammet må du høyreklikke og endre på Egenskaper, så velger du "Åpnes i". Å skjule filetternavnet har INGENTING å si for egenskapene til filen. Du vil endre "Egenskaper", ikke skjule filendelsen. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Nå er det ikke egenskapene jeg skal endre på.. jeg vil sjule filendelsen fordi det ser bedre ut.. men vil ikke assosiere filendelsen med winamp pga winamp endrer ikonet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Høyreklikk på en .flac-fil og velg "Åpne i" -> Velg program Så velger du det programmet du ønsker å kjøre filene med og velger "Alltid bruk dette programmet" nedenfor listen, og velg OK. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 men vil ikke assosiere filendelsen med winamp pga winamp endrer ikonet. 5625775[/snapback] Åpne utforsker, gå til verktøy->mappealternativer->filtyper->flac->avansert->endre ikon da kan du ha den assosiert med hvilket program du vil og ha hvilket ikon du vil, uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 been there, done that! men da får flac-filene enda endelsen.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Skal du KUN fjerne filendelsen for den ene filen? Slik gjør man det i hvert fall generelt for alle kjente filtyper: Gå til my computer>tools>folder options>view>kryss av for "hide extensions for known file types" Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Da får du enten deassosiere .flac i winamp. Filendelsen gjemmer du ved å åpne en mappe trykke på verktøy - mappealternativer -vis - skjul filetternavn for kjente filer. Men det vil ikke fungere om du ikke vil at de skal assosieres med winamp 5625507[/snapback] Jeg tror på å deassosiere .flac i winamp er riktig løsning as well. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det har ikke noe å si om den er assosiert med winamp. Eneste forskjellen er ikonet og hva som skjer når du dobbeltklikker. Her fant jeg en løsning. regedit->HKEY_CLASSES_ROOT\flac legg til strengverdi, kall den "NeverShowExt" restart Nå kan du ha assosiert filen med hvilket program du vil, ha hvilket ikon du vil og skjule filtypen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå